اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: بر اساس آخرین سرشماری کشور مابین سرشماری سال ۹۰ و۹۵ در گروه سنی ۱۰ الی ۴۹ سال نرخ باسوادی استان ۳.۲ درصد رشد داشته است.

 «مهین منافی» در دومین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان اظهار داشت : نرخ باسوادی استان در گروه سنی هدف طبق سرشماری سال ۱۳۹۰ حدود ۸۷.۵ بوده است که این رقم در سال ۹۵ به ۹۰.۷ درصد ارتقا پیدا کرده است که نشان دهنده رشد ۳.۲ درصدی نرخ باسوادی  در طی ۵ سال گذشته است.

منافی در این زمینه به نرخ باسوادی مردان و زنان  در گروه سنی ۱۰-۴۹ سال در استان نیز اشاره کرد و گفت : طبق اخرین سرشماری کشور نرخ باسوادی مردان در استان ۹۵/۱ درصد و نرخ باسوادی زنان ۸۶/۲ درصد است که در مقایسه با سنوات گذشته رشد خوبی را در تحت پوشش قرار دادن زنان ومردان را در استان شاهد هستیم.

او کسب رتبه شش کشوری در جذب و تحت پوشش قرار دادن جمعیت بی سواد استان را موفقیت برای استان بیان کرد و گفت : درصد بی سوادی مردان استان در قبل از انقلاب نزدیک به ۶۱/۷ بوده که این رقم بعد از انقلاب با رشد ۳۳/۴ درصدی به ۹۵/۱ ارتقا پیدا کرده است که در این میان پوشش سواد زنان استان از ۳۵/۳ قبل از انقلاب به ۸۶/۲ درصد که  میانگین رشدی حدود ۵۰/۷درصدی را نشان می دهد موید اهتمام ویژه مسئولان استانی و متولیان آموزش و پرورش و همکاران ما در حوزه سواد آموزی می باشد.

در این جلسه معاون سواد آموزی استان نیز در خصوص جایگاه استان در شناسایی و جذب بی سواد در مقایسه با سایر استان های کشور گفت:خوشبختانه با عملکرد خوب استان در پوشش بی سوادی توانستیم رتبه دوم کشوری را درمیزان جذب حجم ابلاغی سال۹۸ کسب نموده و با رشد ۲/۱ درصدی نرخ  باسوادی  طی سه سال اخیر، در مجموع شاخص های ۲۰ گانه  سواد اموزی نیز با  نمره خوب بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته ایم.

صمیمی ابراز امیداواری کرد تا سال ۱۴۰۴ با همکاری استانداری و سایر نهادهای مرتبط بتوانیم با به صفر رساندن بی سوادی در گروه سنی ۱۰-۴۹ سال ریشه بی سوادی در استان خشکانده شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست