اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: رعایت نکات ایمنی و استانداردها مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه که در مصلی برگزار شد با اشاره به اتفاقات ناگوار اخیر کشور از جمله واقعه متروپل آبادان،طوفان در ارومیه و حادثه قطار مشهد-یزد که منجر به از دست دادن تعدادی از هموطنان شد، گفت: این حوادث نشان میدهد مسئولان باید نسبت به مسایل ایمنی دقت لازم را داشته باشند و استانداردهای لازم رعایت شود چرا که عدم توجه به این مسایل عواقب ناگواری بدنبال دارد.

وی ادامه داد: هر کس در هر رده ومقامی اعم از تعمیرکار، مهندس، ناظر، خودرو ساز و غیره باید نکات ایمنی را رعایت کند.

امام جمعه ارومیه بااشاره به آستانه ایام حج، مسئله حج را واجب شرعی عنوان کرد و تاخیر در انجام این واجب را جایز ندانست و گفت: هرکس استطاعت مالی دارد نباید با کاهلی و تنبلی از انجام این واجب شرعی کوتاهی کند.

وی بااشاره به اینکه حج پیامهای فردی و اساسی اجتماعی دارد، گفت: وحدت بین تمامی مسلمانان یکی از پیامهای حج است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سخنان رهبری در سالگرد ارتحال امام راحل و ضمن تاکید بر توجه به فرمایشات رهبری افزود: دشمنان دایما بدنبال بسط ناامیدی بین مردم کشور هستند و از مشکلات موجود فرصتی برای گسترش ناامیدی استفاده می کند.

حجت الاسلام قریشی بااشاره به موضوع گرانی کالاها و دستاویز قرار دادن این موضوع توسط دشمنان در ایجاد ناامیدی بین مردم و ناکارآمد نشان دادن نظام گفت: گرانی موضوعی جهانی است و با تحقیق در کشورهای همسایه متوجه می شوید که این امر مختص کشور ما نیست اما ضروری است مردم با سیاستهای دولت همراهی کنند و  با معرفی محتکرین کالا زمینه رفع مشکلات در این زمینه را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بااشاره به ارتجاع و پیروی برخی از فرهنگ غربی افزود: قبل از پیروزی انقلاب،سبک و فرهنگ غربی در کشور حاکم بود اما با انقلاب خط بطلان بر این روش کشیده شد،اما عده ای همچنان به دنبال ارتجاع و الگوگیری از سبک بیگانگان دارند نباید اجازه بسط ارتجاع در جامعه داده شود.

وی بااشاره به موضوع اهدای عضو گفت: خانواده های افرادی که دچار مرگ مغزی شدند می توانند با اهدای اعضای بیمار خود،به سایر افراد نیازمند به عضو، زندگی دوباره ببخشند.

حجت الاسلام قریشی ضمن اشاره به آداب زندگی اسلامی بر لزوم رعایت سفارشات ائمه اطهار و مبنای زندگی قرار دادن سفارشات امامان در تمامی ابعاد زندگی تاکید کرد و گفت: گرایشات انسان در سرنوشت دنیوی و اخروی تاثیرگذار است لذا باید بر گرایشات و خواسته و تمایلاتمان مدیریت لازم داشته باشیم.

وی ادامه داد: روایت است انسان اگر دنیا به شخص، روش و سلوکی اعم از خوب یا بد تمایل و علاقه مندی داشته باشد در قیامت با آن شخص و در مسیر همان دیدگاه و گرایش محشور می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست