اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از رفع تداخل ۱۰ هزار و ۷۸۴ هکتار از اراضی ملی و کشاورزی استان در سال گذشته خبر داد.

رضا احمد نژاد افزود: رفع تداخل اراضی در استان با هدف کاهش دعاوی حقوقی بهره برداران و رفع موانع تولید در بخش کشاورزی در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه رفع تداخل از اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان یکی از اقداماتی است که با جدیت در حال پیگیری است، گفت: در سال گذشته همچنین ۶۳ نفر از بهره برداران اراضی کشاورزی به ادارات ثبت اسناد و املاک در خصوص اجرای رفع تداخلات و حدنگاری معرفی شدند و تثبیت مالکیت و صدور اسناد اراضی کشاورزی نیز به تعداد ۹۰ مورد و در سطح ۵۵ هکتار اجرایی شد.

احمد نژاد با اشاره به اهمیت و نقش صدور اسناد مالکیت حدنگار اراضی کشاورزی در کاهش دعاوی و تسهیل سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ، اضافه کرد: هدف اصلی از این طرح رفع موانع تولید در بخش کشاورزی و سند دار کردن زمین‌ها و در عین حال حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و ملی است.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پس از رفع تداخل و صدور سند برای اراضی کشاورزی، اسناد زمین های مربوطه  در جهت اخذ تسهیلات بانکی مورد استفاده  قرارمی گیرد و کشاورزان می‌توانند به عنوان وثیقه از آن استفاده کنند و برای کشاورزان صاحب زمین از این طریق  بستر توسعه فعالیت کشاورزی فراهم می شود.

او ادامه داد: در برنامه امسال تثبیت مالکیت برای اراضی تعیین تکلیف شده در قالب اخذ سند تک برگ از اولویت‌های اساسی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست