اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: رفع مشکلات اقتصادی جامعه نیازمند کار جهادی مدیران و همراهی مردم است.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه افزود: برخی از مشکلات اقتصادی ناشی از مدیریت‌های نامناسب و ناشیانه و برخی مشکلات ناشی از عرف و عادت مردم است که خودسر با تورم، قیمت‌ها را افزایش می‌دهند و لازم است تا در این زمینه فرهنگ سازی شده و مسوولان شبانه روز تلاش کنند تا شرایط بهبود یابد.

وی با اشاره به لزوم شفاف سازی علت حذف یارانه برخی اقلام مصرفی گفت: اگر یارانه ها از برخی اجناس حذف می شود، مسوولان باید این موضوع را برای مردم ابتدا تبیین و روشهای جبران را بیان و شفاف سازی و بعد اقدام کنند.

حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: اگر مباحث شفاف سازی شود مردم استقامت کرده و به دولت و مسوولان کمک می کنند اما این موضوعات نباید سربسته و نامشخص باشد.

وی اضافه کرد: مردم در راه دین و نظام اسلامی جان و خون داده و ایستادگی کرده اند و همواره در این راه ثابت قدم هستند و نباید اجازه داد تا این گرانی ها افسار گسیخته پیش برود.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر مبارزه مداوم با فساد هم گفت: لازم است با سوء مدیریت‌ها و اختلاس‌ها مبارزه شود و این مبارزات باید منطقی و عقلایی باشد و همه جوانب مساله بررسی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: اگر افرادی خلاف کردند باید با آنان برخورد کرد و اجازه نداد تا افراد سالم و کاری آسیب ببینند.

وی با بیان اینکه نباید قدرت ریسک مدیران را از آنها گرفت، ادامه داد: هر جایی فساد و ناعدالتی باشد مبارزه با آن ضروری‌است و نباید اجازه داد در کار جهادی و مدیریت جهادی وقفه ایجاد شود.

امام جمعه ارومیه با تبریک فرا رسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم و یاد و خاطره ایت اله شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: معلمان ابتدا باید خودشان شان جایگاهشان را حفط کنند و با روش و رفتارشان معلم و الگوی جامعه باشند.

وی افزود: حکومت لازم است از معلمان، از آموزش و پرورش و به خصوص دانشگاه فرهنگیان حمایت کند چرا که معلمان جامعه در دانشگاه فرهنگیان تربیت می‌شوند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه فضای رسانه ای و همه باید به معلمان احترام بگذارند، اضافه کرد: هرکسی معلم خوبی باشد تمام جنبندگان زمین از او استقبال و از بزرگ و کوچک مخلوقات خداوند برای او طلب استغفار می‌کنند.

وی با اشاره به موضوع اعلام روز عید فطر گفت: آغاز ماه شوال و اعلام عید فطر برمبنای چند موضوع اتفاق می‌افتد که دیدن با چشم غیر مسلح، شهادت شهود، حکم حاکم اسلامی و بیان عموم جماعت از جمله این دلایل برای اعلام عید است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: دشمنان می‌خواهند از این اختلاف فتوا در اعلام روز عید فطر سوء استفاده کنند در حالیکه این موضوع بیانگر توجه به شرعیات است.

وی اظهار کرد: این یک مساله شرعی است و اختلاف در فتوا هم ممکن است وجود داشته باشد، مساله اصلی این است که نباید به دشمنان اجازه سوء استفاده داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست