اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رفع مشکل ۴۹ واحد تولیدی آذربایجان غربی با حمایت دستگاه قضایی استان در ۶ ماهه نخست سال خبر داد.

 ناصر عتباتی در این زمینه با بیان اینکه دستگاه قضائی استان در عمل به منویات رهبری در امر حمایت از تولید، اشتغال و دانش بنیان افزود: در ۶ ماهه نخست سال با ۱۲۰ نفر از صاحبان واحدهای تولیدی متقاضی دارای مشکل دیدار چهره به چهره صورت گرفته و برای ۷۰ واحد تولیدی برای طرح در ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل پرونده شده است.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از تولید و اشتغال، در شش ماه اول سال ۱۴۰۱ ضمن ۶۳ بازدید میدانی از واحدهای تولیدی، ۵۶ جلسه که شامل جلسات کمیته‌های استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، پیگیری و اجرای برنامه‌ها و مصوبات ستاد مرکزی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تعامل با مقامات دولتی، غیردولتی و فعالان بخش خصوصی در سطح استان در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت‌های لازم جهت رفع مسائل و مشکلات حقوقی، قضائی سرمایه گذاری در سطح استان و هماهنگی در فعالیت هیأت‌های مشاوره، کارشناسی و داوری متشکل از اعضای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و تعاون در جهت رفع اختلافات سرمایه گذاران تشکیل شده است.

عتباتی افزود: نتیجه این جلسات تصویب ۱۵۷ مصوبه عملیاتی برای رفع مشکل واحدهای تولیدی که عمدتاً دارای مشکلاتی با بانک‌ها، سازمان‌ها و مالی و ورشکستگی هستند بود و با اجرای این مصوبات، در شش ماهه نخست سال مشکل ۴۹ واحد تولیدی مرتفع شد که از این تعداد از تعطیلی و یا تعدیل و کاهش نیرو ۲۰ واحد تولیدی جلوگیری، اشتغال در ۱۵ واحد تولیدی افزایش و ۱۴ واحد تولیدی احیا شدند.

کشف آثار باستانی ۳۰۰۰ ساله قاچاق در ارومیه

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از کشف آثار باستانی قاچاق با قدمت ۳ هزار سال در ارومیه خبر داد.

ناصر عتباتی در این زمینه اظهار کرد: با هوشیاری و وظیفه شناسی دادورز اجرای احکام مدنی دادگستری ارومیه که به همراه ضابطین و محکوم له پرونده مدنی جهت اجرای حکم تحویل مبیع که یک باب ساختمان مسکونی در یکی از مناطق ارومیه عزیمت کرده بودند محموله قاچاق آثار باستانی در داخل این منزل کشف و با رعایت کلیه ضوابط قانونی و تحت مراقبت کامل دستگاه قضائی و ضابطین تحویل میراث فرهنگی استان شد.

وی ادامه داد: این آثار تاریخی و باستانی حسب نظر اولیه کارشناس میراث فرهنگی قدمت بیش از ۳ هزار ساله دارند و مربوط به جنوب استان می‌باشند که با حفاری غیر قانونی استخراج و به شهر ارومیه منتقل و در این خانه نگهداری می‌شد.

عتباتی افزود: کارشناسان میراث فرهنگی تعیین ارزش ریالی این آثار را منوط به طی مراحل آزمایشات تخصصی این اداره دانستند که بدین منظور و در راستای حفظ و نگهداری این آثار که جز تاریخ و سرمایه‌های کشور هستند با دستور قضائی و طی صورتجلسه ای تحویل میراث فرهنگی استان شدند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: پرونده کیفری مستقل برای موضوع تشکیل و تحقیقات قضائی لازم معمول شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست