اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای  مرز : در آستانه عید غدیر خم طی مراسمی در زندان مرکزی ارومیه با حضور مردم و مسئولین ۴ نفر زندانی محکوم به قصاص نفس بعد از اخذ رضایت از اولیاء دم از زندان آزاد شدند .

در مراسم باشکوهی که در حسینیه امام خمینی (ره) زندان ارومیه با حضور رئیس کل دادگستری ، دادستان مرکز استان و مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی برگزار گردید جمعی از خیّرین، ریش سفیدان ، روسای عشیره ها و همچنین اقلیت های مسیحی آشوری در قالب کمیته صبر حضور داشتند بعد از اجرای مراسم مولود خوانی بمناسبت عید غدیر خم ، مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی ضمن تبریک عید غدیر به تحسین همت خیّرین خداجوی استان در اهتمام برای آزادی زندانیان عمد و غیر عمد پرداخت و گزارشی از آزادی تعدادی از زندانیان در ۴ ماهه سال ۱۴۰۱ را ارائه کرد.

مجتبی محمدی از دستگاه های حمایتی در مساعدت برای آزادی زندانیان تقدیر نموده و گفت : ۱۱۰ نفر زندانی نیازمند در روزهای گذشته با کمک بنیاد مستضعفان کشور آزاد شده اند و در روزهای آتی این روند با همیاری خیّرین و ستاد دیه ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد : در هفته های آتی و در دهه اول محرم با تلاش های خیرین کمیته صبر و مددکاران اجتماعی رقم اخذ رضایت از اولیاء دم و آزادی زندانیان محکوم قصاص نفس به ۱۵ نفر خواهد رسید و همچنان شاهد استقبال مردم از پویش های آزادی زندانیان بمناسبت های مختلف با مراجعات مکرر مردم خداجو و خیّر استان هستیم.

محمدی خاطرنشان ساخت : این حرکت های خداپسندانه مایه فخر زندگی ما در میان امت مومن می باشد که یاریگر همنوعان خود می باشند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه مراسم به شخصیت والای حضرت علی (ع) اشاره نمود و گفت : آئین فتوت و مردانگی در دین اسلام با شاخصه سیره ائمه اطهار (ع) بخصوص شیوه مردمداری مولا علی (ع) می شناسند.

ناصر عتباتی اذعان کرد : حکومتداری و اجرای حدود الهی با رعایت ضوابط دینی و قانونی وظیفه ما در حاکمیت اسلامی می باشد و همین نص قرآن که ما را به اجرای حدود قصاص توصیه نموده ” امر به عفو بخش و ترویح حسنات با رافت است ” و کارگزار اسلامی مکلف به رعایت توصیه های دینی از آموزه های قرآنی می باشد و در بخشش حیات و برکت بسیاری برای زندگی اجتماعی هست

او افزود : همکاران قضایی و سیستم حمایتی زندانها در استان بر روی بررسی پرونده ای قتل متمرکز شده اند و اولویت رسیدگی به پرونده های زمان دار با طول مدت حضور بالا در زندان می باشد که در این موضوع مهم با ترویج حسنات صلح ذات البین موفقیت های خوبی را با همکاری مردم و خیّرین رسیده ایم.

وی بیان کرد : سازمان های مرتبط اجتماعی و فرهنگی برای تربیت آئین زندگی و کنترل خشم و هیجانات به مردم آموزش های لازم را بدهند تا شاهد اتفاقات ناگوار برای خانواده ها در جامعه نباشیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت : از همه سازمان ، نهاد ها و خیرین تشکر می کنم که مجموعه زندان  و تشکیلات قضایی را در اداره وضعیت زندانیان یاری می کنند که شاهد کاهش حجم زیادی از زندانیان نیازمند هستیم که وجودشان در زندان برای جامعه و دستگاه قضایی بار سنگین و مشکل می باشد این همت و انفاق آگاهانه و مومنانه جای شکر دارد.

وی  ضمن تقدیر از کمک های خیرین در چهار ماهه اخیر با مبلغ ۲۵ میلیارد ریال که رقم بسیار زیادی از همت مردم و مسئولین استان می باشد  ، اضافه نمود : کمک های خیّرین با دقت و حساسیت قانونی صرف آزادی زندانیان نیازمند و نجات خانواده ها از گرفتاری می گردد و این همایش های همدلانه عمومی مردم مومن استان  ستودنی است.

عتباتی از اولیاء دم زندانیان محکوم قصاص که به احترام ایام مبارک و به حرمت حق ریش سفیدی از خون عزیز خود گذشت نموده و موجبات این همدلی و خلق صحنه های انسان دوستانه را که موجبات این خاطره ماندگار در عید بزرگ اسلامی  شدند را تقدیر و تشکر کرد.

در این مراسم ۵ خانواده اولیاء دم با گذشت و بخشش از حق خود ۴ زندانی که به ترتیب ۱۳،۱۷ ۱۱، ۱۰ و ۹ سال بود در زندان منتظر اجرای حکم قصاص نفس بودند موجبات آزادی و بازگشت به اجتماع و آغوش خانواده شان را فراهم نمودند.

مراسم با تقدیر از مددکار نمونه ، کارکنان و سربازان سادات زندان ارومیه ، خیّرین و اهدا یادبود و گل برای خانواده اولیاء دم و زندانیان آزاد شده در شب عید غدیر خم به پایان رسید و زندانیان ازاد شده با خانواده خود دیدار و به در شب عید غدیر خم به آغوش خانواده برگشتند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست