اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  هم‌اکنون بسیاری از مدارس سطح آذربایجان‌غربی همچنان از بخاری نفتی استفاده می‌کنند و ۳۹ درصد کلاس‌های درسی استان غیراستاندارد هستند و بسیاری از دانش‌آموزان نیز مجبور به تحصیل در مدارس تخریبی‌اند.به گزارش تسنیم با وجود اینکه در سالیان گذشته مدارس و کلاس‌های درسی بسیاری در آذربایجان‌غربی احداث و تحویل آموزش و پروش شده است اما همچنان در این استان میانگین سرانه فضای آموزشی از متوسط کشوری پایین‌تر است تا جایی که گفته می‌شود سرانه آن در آذربایجان‌غربی چهار متر و کشوری هشت و نیم متر است.

همچنین بسیاری از مدارس سطح استان همچنان از بخاری نفتی استفاده کرده و ۳۹ درصد کلاس‌های درسی آذربایجان‌غربی غیراستاندارد هستند و حتی برخی از دانش‌آموزان همچنان مجبورند تا در فصل سرد زمستان و گرمای تابستان در مدارس کانکسی سر کرده و ادامه تحصیل دهند.

امروزه اهمیت آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و بنابراین هر جامعه‌ای برای رشد و توسعه علمی و فرهنگی خود ناگزیر به اهمیت‌ و توجه جدی به سیستم آموزشی خود است.

۵۰۰ کلاس درس سال آینده در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود

اخیرا استاندار آذربایجان‌غربی بر استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی برای ساخت مدارس در استان به منظور برچیده شدن مدارس کانکسی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در دهه فجر امسال ۳۰۳ کلاس درس برای ۱۰ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز به بهره‌برداری رسید و امید است در سال آینده بتوان با احداث ۵۰۰ کلاس درس، بخشی از مدارس کانکسی در استان را حذف کرده تا به میانگین کشوری در این شاخص برسیم.

مدارس کانکسی فراوانی در پیرانشهر و سردشت وجود دارد

حتی تعداد مدارس کانکسی در شمال و جنوب آذربایجان‌غربی به اندازه‌ای است که نماینده مردم سردشت و پیرانشهر و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت که سرانه فضای آموزشی در دو شهرستان سردشت و پیرانشهر در سطح بسیار پایینی قرار دارد و در این دو شهرستان هنوز هم مدارس کانکسی فراوانی وجود دارد که با شرایط جوی منطقه سازگار نیست.

کمال حسین‌پور تصریح کرد: مدارس تخریبی متعددی در شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر وجود دارد که نیازمند بازسازی و نوسازی‌اند.

لزوم برچیدن مدارس کانکسی در آذربایجان‌غربی

همچنین سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه دولت عزم راسخی برای تقویت نهضت مدرسه‌سازی دارد افزود: تاکید استاندار نیز بر نوسازی مدارس و جمع‌آوری مدارس کانکسی در استان است.

یاسر رهبردین بیان کرد: شاخص نهضت مدرسه‌سازی در کشور ۵٫۱۸ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز بوده اما در آذربایجان‌غربی این شاخص پایین‌تر از شاخص کشور است و برای رسیدن به شاخص کشوری با روحیه مطالبه‌گری برای اخذ اعتبارات از وزارتخانه‌های متولی، وارد میدان عمل شده‌ایم.

وی افزود: هم‌اکنون۵۱۱ کلاس درس نیز در مراحل پایانی ساخت هستند و امید است تا آغاز سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری برسند و از سوی دیگر تمامی تلاش خود را برای جذب اعتبار و کمک خیران برای جایگزینی مدارس جدید به جای ۳۹۹ مدرسه کانکسی در استان شود.

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در همین راستا اولویت اول جمع آوری ۱۲۰ مدرسه کانکسی با بیش از ۲۰ دانش‌آموز بوده که با تامین اعتبارات لازم و همکاری خیران و اداره نوسازی مدارس استان در کمترین زمان ممکن محقق می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست