اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در نشست خبری با خبرنگاران به همراه معاونین به بهانه ۲۱ فروردین ماه سالروز تاسیس این نهاد گفت : در حال حاضر تنها ۳۲ درصد از روستاهای استان مقاوم سازی شده اند.

محمود بدلی اظهار داشت : در حال حاضر حدود ۳۲ درصد از روستاهای استان مقاوم سازی شده اند که به دلیل فرهنگ خاص منطقه و عدم استفاده از تسهیلات سود دار ۸ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید تا افق ۱۴۰۴ به ۷۵ درصد مقاوم سازی روستاها برسیم که نیازمند همراهی بیشتر مردم هستیم عنوان کرد: همراهی بیشتر مردم استان و فرهنگ سازی توسط رسانه‌ها برای تقویت این مهم و حفظ سلامتی خود اهالی شد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: ساخت ۱۱ هزار و ۳۷ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به این نهاد واگذار شده بود که همه این واحدها اتمام و به متقاضیان واگذار شده است.

بدلی در خصوص اجرای طرح هادی روستای هم تاکید کرد: در حال حاضر از دو هزار و ۱۷۰ روستای واجد شرایط برای دو هزار و ۸۲ روستا طرح هادی تهیه شده و در ۵۸۶ روستا با جمعیت بیش از ۵۰ درصدی اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد : هم اکنون از دو هزار و ۹۷۳ روستای استان دو هزار و ۷۲۵ روستا دارای سکنه بالای ۴ خانوار بوده و دو هزار و ۱۷۰ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

بدلی خاطرنشان کرد : برنامه اجرای طرح مقاوم سازی خانه‌های روستایی برای ۱۰۳ هزار واحد مسکونی آذربایجان غربی تدوین و در مرحله اول برای ۷۷ هزار واحد اجرایی شد؛ مقاوم سازی ۱۰ هزار واحد دیگر نیز در حال اجراست.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده باید تا سال ۱۴۰۴ حدود ۷۵ درصد واحدهای روستایی مقاوم سازی شود گفت: کارمزد تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی تنها پنج درصد است، همه روستاییان می‌توانند از این تسهیلات با مبالغ ۲۰۰ و ۱۸۰ میلیون ریال بهره مند شوند.

محمود بدلی خواستار همراهی بیشتر مردم استان و فرهنگسازی توسط رسانه ها برای تقویت این مهم و حفظ سلامتی خود اهالی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی افزود: این تسهیلات در روستاهای مرزی ۲۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده و ۲۰ میلیون ریال بیشتر از دیگر روستاهاست و می‌توان آن را مشوقی برای مقاوم سازی این روستاهای محروم دانست.

بدلی اضافه کرد: تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در دیگر روستاهای آذربایجان غربی نیز به میزان ۱۸۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود و مدت بازپرداخت آن نیز ۱۵ سال در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین‌های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی است که امیدواریم روستانشینان همراهی بیشتری در این خصوص داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست