اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون اول قوه قضاییه بر رونق بازارچه‌های مرزی برای جلوگیری از قاچاق و رشد اقتصادی و تجاری مناطق مرزی تاکید کرد.

حجت الاسلام محمد مصدق در بیست و هفتمین جلسه کمیته قضایی شورای قضایی توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور در ارومیه مرکز آذربایجان غربی شرکت کرد.

وی اظهار کرد: امروز وضعیت ما متفاوت از چهل و اندی سال گذشته است بطوریکه ثابت شد دشمن با تمام توان وارد میدان شده و قصد ندارد بصورت فیزیکی کاری انجام دهد بلکه هدفش ترویج احساس ناامنی در جامعه است چرا که احساس ناامنی خیلی مهمتر از خود ناامنی است.

حجت‌الاسلام مصدق افزود: شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور ظرفیت بسیار بالایی است که با ترکیب توانمندی که دارد می‌تواند اثر گذاری های بسیاری در جهت پایداری امنیت و تداوم آن در سطح کشور داشته باشد.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: از جمله اهداف این شورا برقراری امنیت سرمایه گذاری و اقتصادی و افزایش سطح رفاه عمومی و رفاه حال مرزنشینان و جذب سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور ذیل خود دارای چهار کمیته است، گفت: کمیته قضایی یکی از کمیته‌های مهم و دارای ظرفیت ارزشمندی است تا مدیران با مغتنم شمردن این ظرفیت شاخص‌های امنیتی در کشور را بالا برده و به رشد و توسعه در همه ابعاد کمک کنند.

حجت‌الاسلام مصدق با ذکر برخی شاخص‌های امنیت تاکید کرد: می‌بایست توسعه و رشد اقتصادی مناطق مرزنشین را که مهمترین امر در افزایش ضریب امنیت کشور است را مورد توجه و نگاه ویژه قرار داد و برای آن برنامه ریزی نتیجه گرا کرد.

معاون اول قوه قضاییه با ذکر برخی مصادیق ناامنی در استان‌های غربی یادآور شد: باید هماهنگی و هم افزایی لازم برای مقابله با عوامل ناامنی بخصوصا پدیده قاچاق در این مناطق انجام شود و برخوردهای انتظامی، قضایی و اقدامات بازدارنده قانونی با قدرت و اقتدار صورت گیرد تا مردم این مناطق احساس امنیت داشته باشند.

وی اضافه کرد: چنانچه احساس امنیت استان‌های مرزنشین ملموس شود یقینا سرمایه گذاران هم در این مناطق اقدام به سرمایه گذاری می‌کنند و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و پدیده‌های ایجاد کننده ناامنی از بین خواهد رفت.

ناصر عتباتی رییس کل دادگستری آذربایجان غربی که میزبانی جلسه را بر عهده داشت هم ضمن خوشامدگویی به حاضرین گفت: در سایه هم اندیشی و هم افزایی مسوولان استانی انسجام، اتحاد و همدلی خاصی در این استان برقرار شده و حاصل آن امنیت پایدار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست