اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به زیرساخت‌های آذربایجان‌غربی در اجرای قانون جهش تولید مسکن، گفت: ظرفیت مناسبی در کالبد شهرهای استان برای تولید مسکن وجود دارد چرا که بهسازی بافت ناکارآمد به وسعت ۶ هزار و ٢٠٠ هکتار از گسترش ناهمگون شهرها جلوگیری می‌کند.

مهدی عبوری، در شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی تاکید کرد: حمایت از بخش خصوصی و ارائه طرح‌های تشویقی می‌تواند روند نوسازی بافت‌های ناکارآمد را سرعت بخشد.

او ادامه داد: راه‌اندازی صندوق ملی مسکن یکی از مولفه‌های اثربخش در قانون جهش تولید محسوب می‌شود که تجمیع و تخصیص بهینه منابع مالی، هم‌افزایی و تقویت توان حمایتی را رقم می‌زند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : استفاده از اراضی درون شهری در بافت فرسوده، سکونتگاههای غیر رسمی و اراضی متصل به بافت شهری به منظور تأمین زمین مورد نیاز برای جهش تولید مسکن در اولویت قرار می‌گیرد.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی نیز در شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی با تأکید بر اینکه همه ارکان دولت در تحقق قانون جهش تولید مسکن نقش دارند، گفت: با توجه به تحصیل ٢٣ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی جهت اجرای طرحهای جدید مسکن، هماهنگی و هم‌افزایی کم‌نظیری در آذربایجان‌غربی جهت جهش تولید مسکن شکل گرفته است.

فرزانه صادق مالواجرد، شناسایی اراضی موجود در داخل محدوده شهرها در قالب بانک زمین مسکن را گام اول در اجرای قانون جهش تولید مسکن عنوان کرد و افزود: اصلاح بافت‌های فرسوده در قانون جهش تولید مسکن پررنگ دیده شده و باید ضوابط شهرسازی با ویژگی‌های خاص و متفاوت از دیگر بافت‌های شهری برای سکونت‌گاه‌های غیررسمی و محلات نیازمند بازآفرینی شهری تهیه و تدوین شود.

سیدمحسن حمزه‌لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در در خصوص روند اجرای طرح‌های تولید مسکن از تأمین اراضی موردنیاز ثبت‌نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن در پنج مرحله با قابلیت احداث ١۴ هزار و ٢١٨ واحد خبر داد و گفت: پروژه‌های اقدام ملی مسکن به دو صورت گروهی و انبوه‌سازی اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست