اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی سهم ناچیزی از اقامتگاه های بوم گردی دارد.

جلیل جباری با تاکید براینکه بوم گردی یکی از نیازهای اصلی استان آذربایجان غربی است که نیاز به توجه ویژه دارد افزود: آذربایجان غربی با وجود دارا بودن ظرفیت های بی بدیل طبیعی و تاریخی در مناطق روستایی و تنوع قومیتی که جلوه هایی بکر در آبادی های دور و نزدیک این استان خلق کرده، سهم ناچیزی از اقامتگاه های بوم گردی دارد و شکوفایی آن نیازمند همت و مشارکت روستاییان است.

جباری افزود: در حال حاضر در استان ۲۰ واحد اقامتی در شهرستانهای ماکو، تکاب، نقده، ارومیه، سردشت و مهاباد فعال است.

وی  با اشاره به اینکه رویکرد سازمان میراث فرهنگی در سال ۹۸ تهیه بسته‌های سفر ارزان قیمت و متنوع برای مسافران است، خاطرنشان کرد: این بسته‌ها در قالب‌هایی آماده شده که بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، رونق اقتصاد روستایی با اولویت اقامت در واحدهای بومگردی، وجود بازارها در مسیر سفر، معرفی سوغات هر شهرستان و مراکز اقامتی مطلوب در آن گنجانده شود و از این رو سفر به صورت گروهی و استفاده از این بسته‌ها به گردشگران پیشنهاد می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بسته سفر مسافر از طریق دفاتر و آژانس‌های مسافرتی به صورت گروهی تهیه می‌شود، عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به کیفیت و برنامه‌های در نظر گرفته شده در این بسته‌ها به طور جدی نظارت می‌کند وهمچنین برای تشویق مردم به سفر در نوروز ۹۸ به همه مراکز اقامتی از سوی سازمان میراث فرهنگی ابلاغ شده است تا هیچگونه افزایش قیمتی را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه گردشگری صنعتی فراگیر است، بیان کرد:  امسال اداره کل باتوجه به سیاست گذاری هایی خود در نظر دارد تا گردشگران را به غرب کشور بیشتر جذب کند.

جباری با اشاره به اینکه ذائقه مردم به سمت مردم‌شناسی و آشنایی با آداب و رسوم مردم تغییر می یابد، اظهار کرد: برای این منظور مفاهیم جدیدی از جمله ایجاد واحدهای بومگردی در روستاها و حضور گردشگران، آشنایی و زندگی در این واحدها در صنعت گردشگری کشور شکل گرفته است .

وی تصریح کرد: در همین راستا مسافران با حضور در این واحدها ضمن حضور در یک محیط روستایی، از نزدیک نیز می توانند تجربه زندگی به عنوان یک روستایی و انجام کارهایی از جمله پخت نان، خوردن غذاهایی سنتی و محلی را داشته باشند و از این رو در حال حاضر بیشتر مسافران به جای اقامت در هتل‌های لوکس ترجیح می‌دهند در واحدهای بومگردی روستایی اقامت داشته باشند و در حال حاضر نیز تعدادی گردشگر از کشورهای اتریش، ایتالیا و آلمان با حضور در آذربایجان‌غربی در واحدهای بومگردی تکاب اسکان پیدا کردند که این موضوع خود نشان از تغییر ذائقه مردم است .  همه دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان‌غربی برای میزبانی از مسافران بسیج شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست