اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  با یک نگاه اجمالی به بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران میتوان روز‌های بسیاری را یافت که هر کدام بهانه شود تا یاد و نام پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی داشت، اما دوم اردیبهشت به جهت متبرک شدن به پیام حضرت امام خمینی (ره)و صدور تاسیس این نهاد مقدس از جایگاه ویژه برخوردار است.

سپاه تاسیس شد تا آنچه انقلاب اسلامی از جوانان خود در مسیر دشوار پیش رو انتظار داشت و دارد را به پشتوانه ایمان و عمل خالصانه برآورده سازد، سپاه تاسیس شد تا اگر کسی خواست تبلور غیرت دینی و ملی را بیان کند بی درنگ نام پاسداران را بر زبان جاری سازد. سپاه تاسیس شد تا راه پیشرفت ملت ایران هر مانعی را در مسیر خود داشت با فداکاری مانع را بردارد و پیش برنده و پیش رونده باشد.

تشکیل سپاه پاسداران منشاء دو تحول بزرگ گردید: تحول نخست؛ تغییر معادلات مقاومت و ایستادگی در مقابل جبهه دشمنان بود که در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی عینیت یافت.

تحول دوم، تثبیت نقش سپاه پاسداران انقلاب در کنارسایرنیرو‌های مسلح، درجهت پاسخ به نیاز‌های امنیتی و دفاعی در مقابل جریان‌های تهدید کننده است. سپاه پاسداران نقش بزرگی در دکترین دفاعی مبتنی برقدرت بازدارندگی و پاسخ دهی سخت به متجاوزان برعهده دارد. این نهاد نقش راهبردی و تعیین‌کننده خود را درعرصه مقابله با تهدیدات امنیتی ونظامی در فراسوی جغرافیای ایران اسلامی نیزاثبات کرده است.

سپاه پاسداران در صیانت از اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی، توانسته‌ است ضمن خنثی‌سازی توطئه‌ها و نقشه‌های شیطانی نظام سلطه و صهیونیسم از جمله فتنه داعش و تروریسم تکفیری، تهدیدات و خطرات را از ایران اسلامی و منطقه دور سازد.

سپاه همچنین کارآمدی خود را درعرصه‌ پیشرفت‌های دفاعی به شایستگی نشان داده و همگام با سایر نیروهای مسلح، پایه‌های اقتدار ملت ایران را تقویت و در مسیر اعتلای نظام اسلامی گام برداشه است.

علاوه بر وظایف معمول سپاه پاسداران و فعالیت‌های عمرانی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، این روزها شاهکارهای قاسم سلیمانی و سپاه قدس در آرام کردن اوضاع نابسامان منطقه به عنوان برگ زرین دیگری در کارنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثبت شده است.

اکنون نیز نقش آفرینی‌های تحسین‌برانگیز سپاه پاسداران در آزمون بزرگ خدمت‌رسانی در مبارزه با بیماری کرونا و کمک مومنانه به مردم و آسیب‌دیدگان از شرایط حاضر در کنار سایر نهادها، جلوه دیگری از مسوولیت پذیری در برهه‌های حساس را به نمایش گذاشته است.

این نهاد اکنون بعنوان مجموعه‌ای قدرتمند در عرصه‌های نبرد زمینی، دریایی و هوافضا از قدرت موشکی در سطح  پیشرفته برخورداراست و با استفاده از پیشرفته‌ترین فنون تخصصی ودانش نظامی؛ نیرویی راهبردی محسوب می شود ودر صیانت از امنیت و ثبات و دفع اشرار ومتجاوزان؛ توانایی‌های خود را در عرصه‌های جنگ سخت و جنگ نرم بارها به اثبات رسانده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی است که از متن جامعه و مردم بیرون آمد و تمام قد در مقابل دشمن متجاوز ایستاد تا قدرت و انسجام ملت ایران را به نمایش بگذارد و سپاهی از جنس مردم است و در کنار مردم و با مردم می باشد.

امروز نیز سپاه با اشراف اطلاعاتی بر تحولات منطقه‌ای و تحرکات قدرت‌های فرامنطقه‌ای، با تکیه برظرفیت‌های دفاعی و بازدارنده، در مقابله با تهدیدات از آمادگی‌های همه‌جانبه برخورداراست و هرگونه خطای محاسباتی دشمنان را با پاسخ قاطع، سخت و پشیمان‌کننده روبرو خواهند ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست