اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۲۹۵ هزار تن سیب در سردخانه های آذربایجان غربی انبار شده و لازم است تا در امر صادرات آن تسریع شود.

رسول جلیلی با بیان اینکه سیب استان در مرزها و پایانه‌های صادراتی مختلف کشور در انتظار صادرات است، اظهار کرد: برای بهبود وضعیت، نیازمند روان سازی تشریفات گمرکی و همکاری هر چه بیشتر کشورهای همسایه در صادرات هستیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون با تلاش‌ها و پیگیری انجام شده ثبت سفارش موز آزاد شده است، گفت: ارائه مشوق‌های صادرات یک از مهمترین راه‌های تشویق و ایجاد رغبت در فعالان اقتصادی و تاجران است که ۴۵۰ میلیارد ریال یارانه صادراتی به صادرکنندگان سیب درختی داده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عنوان کرد: تاکنون یک هزار و ۸۰۰ ریال به صادرکنندگان پرداخت شده و برای سه هزار و ۲۰۰ ریال باقی مانده نیز موافقتنامه ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبادله شده است و تا پایان سال پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق توافق اوراسیایی، روزانه سه‌هزار تن سیب از این استان به کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، روسیه و برخی از دیگر کشورهای همسایه صادر می‌شود، اضافه کرد: باغداران آذربایجان‌غربی امسال یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب درختی با هدف عرضه در بازارهای داخلی و خارجی تولید کرده‌اند که از این میزان، حدود ۳۵۰ هزار تن به مصرف صنایع تبدیلی رسیده و ۵۰ هزار تن به صورت تازه‌خوری مصرف شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خواستار رفع تعلیق کارتهای بازرگانی تاجران استان شد و اضافه کرد: هنوز برخی برنامه ریزی و قول‌ها برای حل مشکل صادرات سیب محقق نشده امیدواریم با تحقق آنها مشکل صادرات سیب استان حل شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی جایگاه نخست تولید سیب درختی کشور را به خود اختصاص داده‌است، ادامه داد: امسال در حدود ۷۰۰ هزار تن از محصول تولیدی در سردخانه‌های استان ذخیره شده بود که به‌تدریج برای فروش روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی می‌شود و تا کنون بیش از ۵۰ درصد ان صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست