اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر روند افزایشی بیماری زایی و موارد مرگ و میر کرونا در ایران گفت: میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان‌های آذربایجان غربی، یزد، ایلام، ، سمنان و خراسان جنوبی با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

۲۵دیروز  آبان ماه ۱۳۹۹ بود و تنها طی این ۲۵ روز کرونا در آذربایجان غربی جان ۸۱۶ نفر را گرفته است. رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی می گوید: به طور متوسط روزانه ۳۵ تا ۴۰ نفر در استان به دلیل ابتلا به کرونا فوت می شوند.

به گفته جواد آقازاده؛ در استان آذربایجان غربی طی ۳ هفته گذشته تعداد بیماران بستری و فوتی کووید ۱۹ افزایش یافته است و وضعیت استان با ۲۳۴۱ فوتی از ابتدای شیوع بیماری تا کنون قرمز است.

در این استان روزانه بیش از یک هزار و ۸۰۰ تست انجام می‌شود. با این حال تعداد بستری‌های استان روزانه مابین یک هزار و ۶۷۰ بیمار تا یک هزار و ۷۱۰ بیمار متغیر است و این یعنی ۹۰ درصد تست های روزانه کرونا در استان مثبت است و مابقی نیز مشکوک به کرونا تشخیص داده می شوند و با تشخیص مشکوک بودن به قرنطینه خانگی فرستاده می شوند که در اغلب موارد رعایت نمی شود!

اکنون با بحرانی شدن وضعیت کرونا در این استان مرزی، سخنگوی وزارت بهداشت میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در  آذربایجان غربی را با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری عنوان کرده است.

سیما سادات لاری، اضافه می کند: موارد ابتلا و بستری روزانه در کشور همچنان با شیب تند و نگران کننده‌ای در حال افزایش است و در حال حاضر به بالاترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسیده است. متاسفانه در هفته گذشته نیز شاهد افزایش بروز موارد مثبت بستری و افزایش بروز تعداد فوت شدگان مثبت بیماری نسبت به هفته‌های ماقبل بودیم.

او ادامه می دهد: در هفته گذشته میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور با افزایش قابل توجه نسبت به هفته‌های ماقبل به ۴۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت رسیده و میزان بروز در این شاخص در استان‌های یزد، ایلام، آذربایجان غربی، سمنان و خراسان جنوبی با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

سخنگوی وزارت بهداشت می گوید: متوسط بروز هفتگی موارد مثبت بستری نیز در هفته گذشته با افزایش نسبت به هفته ماقبل به ۲۶.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزارنفر رسیده است و استان‌های ایلام، سمنان، خراسان جنوبی و یزد دارای بیشترین میزان بروز بستری در کشور بودند.

آذربایجان غربی طی هفته‌های گذشته تاکنون وضعیت بحرانی را سپری می کند و امروز  استاندار در هشتادمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا روند اجرای محدودیت های اجتماعی را نامطلوب خواند.

گفته می شود؛ ویروس کرونا نسبت به گذشته جهش یافته است و در حال حاضر با یک ویروس خشن و بی رحم مواجه هستیم. قدرت انتقال ویروس افزایش یافته و بیماران بدحال‌تر از گذشته به بیمارستان مراجعه می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست