اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: افزون بر سه هزار نفر از ارامنه ایران و جهان در آیین زیارتی قره کلیسای چالدران موسوم به “باداراک” حضور یافتند.

جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگار کردپرس با اشاره به برگزاری شصت و پنجمین مراسم آیینی باداراک در قره کلیسای چالدران اظهار کرد: مراسم اصلی این آیین امروز از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در محل کلیسا با حضور ارامنه و سایر میهمانان برگزار شد.

وی افزود: میراث فرهنگی استان تلاش کرده است تا زیرساخت های لازم از جمله محل کمپینگ ها، سرویسهای بهداشتی، سرویسهای پذیرایی، نورپردازی محوطه، برپایی چادر مربوط به تشریفات مراسم و سایر خدمات را فراهم کند  .

جباری گفت: این آئین در فاصله بین نیمه دوم تیرماه تا نیمه اول مردادماه در یکی از کوهستانی‌ترین مناطق ایران در شهرستان چالدران و در ارتفاعاتی که درآن یک کلیسای بسیار قدیمی به نام قره کلیسا واقع شده برگزار می‌شود و صدها نفر از پیروان دین حضرت مسیح (ع) از گوشه و کنار دنیا در این مکان جمع می‌شوند و مراسم مذهبی خود را برگزار می‌کنند .

وی ادامه داد: در آیین مذهبی عشای ربانی در قره کلیسای چالدران به طور سالانه با حضور ارامنه از کشورهای ارمنستان، سوریه، لبنان، هلند، فرانسه، اتریش، آلمان، کانادا و دیگر کشورهای جهان برگزار می‌شود و یکی از هفت ‌آیین مقدس در تمام فرقه‌های مسیحیت است.

به گزارش کردپرس، قره کلیسا درسال ۱۳۸۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و یکی از دو اثر آذربایجان غربی در این فهرست است که در کنار تخت سلیمان تکاب نام ایران را در داشتن آثار کهن تاریخی در دنیا بلند آوازه کرده است .

مراسم مذهبی سالانه عشاء ربانی یا باداراک به مناسبت سالروز شهادت تاتائوس یکی از حواریوین حضرت عیسی (ع) برپا شده و سال‌های سال است که همچنان برگزاری آن استمرار دارد .

در این مراسم که بزرگان آئین مسیحیت و روحانیون این دین درآن حضور چشمگیر و اثرگذاری دارند اعمالی همچون غسل تعمید نوزادان، روشن کردن شمع و خواندن دعا و گوش دادن به موعظه‌های کشیشان انجام می‌شود و این پروسه تا سه روز ادامه می‌یابد

ریشه این آیین بین المللی به آخرین شامی برمی‌گردد که مسیح (ع) در شب دستگیری خود توسط سربازان رومی با حواریون اطعام کرده و از آنجا که یکی از آنان با نام «تاتاووس مقدس» در قره کلیسا دفن شده، این کلیسای باستانی از اهمیت ویژه ای برای ارامنه برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست