اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز / عثمان حسن زاده :  در روزهای اخیر که سایه کرونا شرایط سخت زندگی را دشوار تر از همیشه کرده است برخی از افراد با زیر پا گذاشتن اخلاقیات شریک قافله کرونا در حمله به مردم می شوند.

با توجه به شرایط حساس ماهها و بویژه روز های اخیر و درگیر شدن کل جهان با ویروس منحوس کرونا هر کسی در حد توان خود سعی در قطع زنجیره انتقال این ویروس به دیگران دارد که جای تقدیر هست.

 اما متأسفانه در این بین هنوز افرادی هستند که با نادیده گرفتن شرایط سخت این روزها و با زیر پا گذاشتن محدودیت های اعمال شده که پس از چندین نشست و برخاست ستاد مبارزه با کرونا که هم در سطح ملی و هم در سطوح مختلف استانی و شهرستانی اتخاذ شده است، همراه کرونا و ندانسته سعی در نابودی هم نوعان خود دارند.

 قرنطینه و محدودیت های کرونایی عناوینی هستند که بیش از ۸ ماه است در کشور ما طنین انداز شده است و بدون شک همه ما با این عناوین آشنایی پیدا کرده ایم. بویژه در هفته های اخیر که شیوع ویروس کرونا افزایش چشمگیری پیدا کرده است ستاد ملی مبارزه با این ویروس تأکید بیشتری بر اعمال قرنطینه و محدودیت های جدید دارد تا مناطق مختلف کشور بیش از این شاهد افزایش آمار مبتلایان و فوتی های کرونا نباشد اما گویی برخی از هموطنانمان هنوز خطر بزرگ این ویروس را جدی نگرفته اند.

 این وضعیت در شهرستان پیرانشهر در چند روز اخیر نیز بسیار مشاهده شده است. ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا در پیرانشهر پیرو ابلاغیه های استانی و کشوری یکبار دیگر علی رغم تمامی مشکلات و تبعات آن مجبور به اعمال محدودیت های بیشتری در راستای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در این شهرستان شد تا جائیکه بسیاری از صنوف و مشاغل مجبور شدند یکبار دیگر درابه های خود را پائین بکشند و تنها برای حفظ سلامتی خود و همشهریانشان به گوشه های منازل خود پناه ببرند تا شاید ویروس وحشی کرونا رخت از این دیار بربندد و دیگر هر روز شاهد ابتلا و یا فوت یکی دیگر از عزیزانمان در این شهرستان نباشیم.

همچنین در راستای اعمال محدودیت های لازم در بسیاری از خیابان های شلوغ و پرتردد پیرانشهر که ترافیک زیادی در آنها جریان دارد ستاد مبارزه با کرونای پیرانشهر با قرار دادن جدول های بتنی اقدام به منع تردد در این خیابانها نموده است اما متأسفانه در روزهای اخیر گاهاً شاهد جابجایی این جدولها توسط برخی از افراد بوده ایم تا منفظی برای رسیدن به مقصد خود پیدا کنند این در حالیست که کنار زدن این جدولها که اصلاً با عقل و منطق و وجدان سازگار نیست.

همه ما میدانیم که هر تصمیمی که توسط ستاد شهرستانی مبارزه با ویروس کرونا  گرفته می شود در راستای سلامتی و حفظ جان شهروندان است و نتیجه بخش بودن این تصمیمات نیاز به همکاری  جدی همه مردم دارد لذا هر کسی که به این تصمیمات اعتراض دارد و با شکستن حریم محدودیت ها خود را زرنگ و شجاع جلوه می دهد باید متوجه باشد که این اقدام آنها شجاعت نیست بلکه زیر پا گذاشتن اخلاقیات است و با این اقدام نسنجیده تنها ویروس کرونا را وحشی تر می کنند تا راحت تر در سطح خیابان های شهرمان جولان دهد و جان بستاند.

کرونا هر هفته ما را به تماشای دفن چندین نفر از هشمهریان خود در گورستان های شهر دعوت می کند در حالیکه می توانیم همه با هم با رعایت اصول بهداشتی و توصیه های ارائه شده بجای خود و عزیزانمان “کرونا” را برای همیشه دفن کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست