اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: باند صرافی آنلاین جعلی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، شناسایی شد.

سرهنگ اکبر نصرتی گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از طریق یک صرافی در شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: با بررسی جزئیات این موضوع مشخص گردید که شاکیان پرونده جهت خرید ارز دیجیتال با یک پیجی با عنوان صرافی در اینستاگرام آشنا شده و مبالغی را به حساب اعلامی از سوی پیج مذکور واریز می‌کنند که پس از مدتی صفحه از دسترس خارج شده و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

رییس پلیس فتای استان افزود: به لحاظ حساسیت موضوع و امکان گرفتاری افراد بیشتر در دام این نوع کلاهبرداری، موضوع با حساسیت بیشتر مورد پیگیری قرار گرفته و طی اقدامات فنی و پلیسی تعداد سه نفر شناسایی و تحویل مقامات قضایی گردیدند.

سرهنگ نصرتی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی محلی برای انجام مبادلات مالی نیست، تاکید کرد: جهت انجام فعالیت در حوزه رمز ارزها بایدآگاهانه و با دانش کافی وارد این حوزه شده و به هیچ عنوان نباید به فعالیت کانال‌ها و صفحات در فضای مجازی در این خصوص اعتماد کرد.

او ادامه داد: جهت پیشگیری از گرفتاری در دام کلاهبرداری فیشینگ، به هیچ عنوان از نتایج موتورهای جستجو برای ورود به صرافی‌ها، درگاه‌های بانکی و … استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست