اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت:۸۳پروژه تامین آب شرب نیز با سه هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار در ۳۵شهر استان  در دست اجرا هستند.

آوای مرز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: از ۱۹۵۰ کیلومتر شبکه توزیع آب ارومیه، حدود ۵۰۰ کیلومتر فرسوده است که محلات دارای اولویت و دارای پرت آب بالا در حال اقدام و پیگیری است و با تامین اعتبار، فرسودگی شبکه، رفع خواهد شد.

محمد اشرفی در نشست خبری با خبرنگاران از اجرای ۲۴۷پروژه آبرسانی در شهرها و روستاهای استان خبرداد و گفت: از این تعداد ۱۶۴ پروژه در سطح ۹۱۹روستا و با ۱۰هزارمیلیارد ریال اعتبار در دست اجرا هستند.

او اظهار کرد: ۱۴پروژه نیز در ۷۸۹ روستا در قالب جهادآبرسانی و طرح های محرومیت زدایی و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در دست اجرا بوده و بطور متوسط از ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

اشرفی گفت:۸۳پروژه تامین آب شرب نیز با سه هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار در ۳۵شهر استان  در دست اجرا هستند.

او در خصوص تامین زیرساخت های لازم برای طرح های مسکن ملی نیز بیان کرد: در اولویت نخست این طرح ۲۰هزار واحد در سطح استان ابلاغ شده و به فراخور تکمیل این مساکن، خدمات آبرسانی انجام می شود.

مدیر آبفای استان با اعلام اینکه ۱۵ سامانه جمع آوری فاضلاب در ۱۲ شهر و ۳ روستای استان در مدار بهره برداری قرار دارند، در خصوص مدول چهارم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه گفت: برای اجرای این طرح نیاز به اخذ ماده ۲۳ از وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه است که پس از اخذ آن به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

او افزود: با وارد مدار شدن مدول چهارم این تصفیه خانه ۶۰هزار مترمکعب به ظرفیت تصفیه فاضلاب در ارومیه افزوده خواهد شد.

اشرفی راه اندازی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه را در افزایش ظرفیت موثر عنوان و اظهار کرد: پیش از راه اندازی مدول سوم، امکان توسعه شبکه فاضلاب به لحاظ ظرفیت وجود نداشت که با راه اندازی مدول سوم امکان اجرای طرح های توسعه فاضلاب فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر در چند نقطه شهر ارومیه و همچنین حفره های خالی شبکه های جمع آوری فاضلاب در دست اجرا است.

او گفت: ۳۶۵۶ انشعاب غیرمجاز شهری و ۱۱۴۳ انشعاب روستایی غیرمجاز آب در استان شناسایی شده که از بین انشعابات غیرمجاز شهری، ۳٠۵۱ مورد و از انشعابات روستایی غیرمجاز، ۸۶۶ مورد ساماندهی شده است.

اشرفی در پایان گفت: مطلوبیت میکروبی آب شرب استان صد درصد و مطلوبیت کلر باقی مانده را در شهر ۹۹.۵ درصد و در روستاها ۹۷ درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست