اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از شناسایی کلاهبردار تلگرامی که با فریب کاربران اقدام به کلاهبرداری از طعمه های خود می‌‎کرد، خبر داد.

سرهنگ اکبر نصرتی اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر اینکه در شبکه اجتماعی تلگرام مورد کلاهبرداری قرار گرفته و مبالغی از حساب وی به سرقت برده شده است، موضوع با جدیت تحت رسیدگی قرار گرفت.

او ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و پیشگیری از گرفتاری افراد بیشتر در دام اینگونه افراد موضوع با جدیت مورد پیگیری قرار گرفته و فرد خاطی با اقدامات فنی و پلیسی در یکی از استان‌ها دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

سرییس پلیس فتای استان گفت: متهم پرونده با ترفند پرداخت پاداش به کاربران در قبال اضافه کردن مخاطب به گروه تلگرامی اعلام شده از سوی وی، اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کرد.

سرهنگ نصرتی افزود: در این ترفند فرد خاطی جهت پرداخت پاداش، اپلیکیشن جعلی برای کاربران ارسال می کرده که بلافاصله پس از نصب آن اطلاعات بانکی اطلاعات افراد به سرقت رفته و موجب برداشت از حساب‌های آنان می‌شد.

او با اشاره به اعتماد بی‌جا به دیگران در فضای مجازی، گفت: تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی از ترفندهای افراد سودجو جهت کلاهبرداری از کاربران بوده که به هیچ عنوان نباید به اینگونه تبلیغات توجه کرد.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه ارسال اپلیکیشن‌های جعلی از سوی افراد در شبکه‌های اجتماعی در جهت سرقت اطلاعات کاربران است، تاکید کرد: شهروندان جهت پیشگیری از گرفتاری در دام اینگونه افراد از نصب هر گونه اپلیکیشن از منابع ناشناس و یا ارسالی از سوی افراد غیر به جد خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست