اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۴۳۰ میلیارد ریال برای لایروبی رودخانه های استان نیاز است.

یاسر رهبردین در گفت و گوبا ایسنا گفت: ۲۴۰ کیلومتر رودخانه در این استان شناسایی شده که نیازمند لایروبی هستند که برای لایروبی این میزان رودخانه ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به میزان لایروبی‌های انجام شده طی سال جاری گفت: طی امسال لایروبی ۳۲ کیلومتر از رودخانهها انجام و ۱۲۸ کیلومتر رودخانه منتهی به دریاچه ارومیه ساماندهی و لایروبی شده است.

رهبردین با اشاره به اراضی رفع تصرف شده نیز، اظهار کرد: طی امسال ۲۵ هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه های استان رفع تصرف شده است.

وی افزود: آذربایجان غربی از جمله استان های موفق در حوزه لایروبی رودخانه ها در کشور بوده به طوری که همین امر از بروز مشکل جدی در سیل سال ۹۸ در این استان جلوگیری کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای با اشاره به وضعیت منابع آبی و سد های استان گفت: در ۶ ماهه دوم سال گذشته بدلیل کاهش ۵۰ درصدی بارش برف در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و ۷۲ درصدی در حوضه ارس از یک سو و افزایش دما از سوی دیگر ورودی سدهای استان کاهش پیدا کرد.

رهبردین افزود: با وجود همه این اتفاقات بوسیله مدیریت منابع و مصارف سدهای استان، در تامین آب شرب مردم استان از بروز مشکل جلوگیری بوجود آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست