اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی قرارگیری نام ۴۲ واحد تولیدی و صنعتی درلیست صنایع آلاینده محیط زیست آذربایجان غربی خبر داد و گفت: پرونده این واحدها برای اجرای قانون به معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارسال شده است.

سعید شهند، در جلسه بررسی وضعیت صنایع آلاینده این استان در دوره مالیاتی زمستان سال ۱۴۰۰ افزود: در پایش های انجام شده از واحدهای صنعتی این استان در زمستان سال گذشته پرونده ۵۸ واحد صنعتی به منظور بررسی، به این کمیسیون ارجاع داده شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بیان کرد:  با توجه به بررسی ها و مستندات موجود نام ۴۲ واحد تولیدی و صنعتی درلیست صنایع آلاینده محیط زیست آذربایجان غربی قرار دارد که برای اجرای قانون به معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارسال شده است.

او اظهار کرد: برای واحدهای آلاینده این دوره اخطاریه مشمولیت صادر شده است که در صورت اصلاح نشدن روند فعالیت ، در دوره بعدی نیز در لیست صنایع آلاینده قرار خواهند گرفت.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: براساس ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ (مالیات سبز)  واحدهای تولیدی، صنعتی  معدنی و خدماتی که به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست ، حدود مجاز و استانداردهای زیست محیطی تعیین شده است.

شهند گفت: در صورتی  واحد تولیدی استانداردهای تعیین شده را رعایت نکرده و در مهلت زمانی که  توسط سازمان مزبور برای آنها تعیین می شود، نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام نکنند براساس معیارهایی نظیر شدت، مدت، نوع ومکان آلایندگی با نرخهای نیم درصد، یک درصد و یک و نیم درصد به ماخذ فروش کالا یا خدمات ، مشمول عوارض سبز می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست