اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با ادامه وضعیت فعلی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال دارد در چند روز آینده تعداد شهرهای نارنجی افزایش یابد و یک یا دو شهر در وضعیت قرمز کرونا قرار بگیرد.

دکتر جواد آقازاده، در یک گفتگو خبری بیان کرد: شهرستان های خوی ، سلماس ، نقده ، میاندوآب ، بوکان در وضعیت نارنجی و فقط  شهرستانهای پلدشت و چالدران در وضعیت آبی و بقیه شهرستانهای استان در وضعیت زرد قرار دارند .

او افزود : پیش بینی می شود با ادامه وضعیت فعلی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چند روز آینده تعداد شهرهای نارنجی استان  به ۸ تا ۹ شهر برسد و احتمال اینکه یک یا دو شهر در وضعیت قرمز قرار گیرد وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی تصریح کرد: لذا از مسئولین و مردم درخواست می کنیم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، از حضور در اجتماعات جدا پرهیز نمایند .

او با اشاره به افزایش ابتلا و بستری کرونایی در استان طی روزهای اخیر گفت: در حال حاضر، سهم تست های مثبت در استان به ۴۵ درصد رسیده که ۴.۵ برابر دوره کاهشی بیماری کووید ۱۹ بوده و ادامه این روند نگران کننده است.

آقازاده اظهار کرد: در مقایسه سه هفته آخر بهمن ماه با اواخر دی ماه، آمار بیماران بستری ۲.۵ برابر افزایش یافته و بیماران مثبت سرپایی استان نیز ۲.۵ برابر بیشتر شده، همچنین به تدریج مراجعان مراکز ۱۶ ساعته و اورژانس ها نیز افزایش می‌یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: در آذربایجان غربی بیماری نه با شیب ملایم بلکه براساس بررسی های انجام یافته با شیب تند در حال پیشرفت است که اگر نتوانیم به موقع ورود کنیم، شیوع بیماری پیشرفت می کند.

او تاکید کرد: تاکنون در آذربایجان غربی موردی درباره ویروس جهش یافته گزارش نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست