اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

۲۵ واحد فعال تولید تجهیزات پزشکی ۵۸ شرکت توزیع کننده، ۱۱۴ صنف عرضه تجهیزات پزشکی و ۴۲ بیمارستان و مرکز آموزشی درمانی و مرکز جراحی علاوه بر بخش خصوصی که از تجهیزات پزشکی استفاده می کنند در استان آذربایجان غربی وجود دارد.

آوای مرز : نمایشگاه تجهیزات پزشکی، بیمارستانی و آزمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ارومیه افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی گفت: ۲۵ واحد فعال تولید تجهیزات پزشکی ۵۸ شرکت توزیع کننده، ۱۱۴ صنف عرضه تجهیزات پزشکی و ۴۲ بیمارستان و مرکز آموزشی درمانی و مرکز جراحی علاوه بر بخش خصوصی که از تجهیزات پزشکی استفاده می کنند در استان آذربایجان غربی وجود دارد.

دکتر دلیرراد افزود: از نظر تولید تجهیزات پزشکی برای ۲۵ واحد تولیدی ۱۶۴ پروانه در سال ۱۴۰۱ صادر یا تمدید شده است.

او ادامه داد: ارزش ریالی تولیدات واحدها در یکسال در حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال است و منجر به اشتغال زایی مستقیم ۱۴۸۶ نفر شده است که ۵۰درصد مربوط به اشتغال زنان است که از میانگین کشوری که در این زمینه ۱۸ درصد است خیلی بیشتر است.

دلیرراد تصریح کرد: آذربایجان غربی قریب به ۱۰۰۰ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور خارجی دارد و  تقریبا یک چهارم گمرکات کشور در استان آذربایجان غربی مستقر است و منطقه آزاد تجاری ماکو بعنوان بزرگترین منطقه تجاری آزاد کشور است و در زمینه صنعت تولید تجهیزات پزشکی عدم وابستگی این صنعت چون صنایع غذایی و  کشاورزی به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و خشکسالی مطرح است که ظرفیت سرمایه گذاری در استان آذربایجان غربی  را فراهم می کند .

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: ایران یکی از کشورهای پرجمعیت دنیاست و ظرفیت تولید تجهیزات پزشکی در استان و کشور برای مصرف در داخل کشور و کشورهای اطراف را دارد .

دکتر دلیر راد در زمینه عملکرد معاونت غذا و دارو در زمینه نظارت بر تولید تجهیزات پزشکی گفت: ۲۵ کارخانه ۲۷ بار ، شرکتها ۱۳۲ بار، اصناف ۲۶۱ بار،  مراکز درمانی ۳۳ مورد در سال  گذشته نظارت شده اند و ۶۱ پروانه ساخت صدور و تمدید شده است و ۱۵IRC  (بسته پزشکی) جدید در کشور اضافه شده است و ۹۲ پرونده MDR بررسی شده است.

۳۰ درصد مصرف سالانه تجهیزات پزشکی سهم تولید داخلی است

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: تاکنون ۴۵ جواز تاسیس و ۳۶ پروانه بهره‌برداری برای واحدهای تولیدی تجهیزات پزشکی با تولید ۸۰ نوع محصول و در هشت ماهه سال جاری ۱۳ مورد جواز تاسیس در این حوزه صادر شده است.

عبدالحمید سرتیپی اظهار کرد: صمت استان حمایت ویژه ای از احداث و راه اندازی واحدهای تجهیزات پزشکی دارد که چه بسا این واحدها ضمن اینکه تکمیل کننده زنحیره ارزش هستند از مزیتهایی همچون دانش بنیان بودن و اشتغالزایی برخوردارند.

مدیرکل صمت استان با اشاره به این مطلب که مصرف سالانه تجهیزات پزشکی در کشور ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار است که از این میزان ۳۰ درصد سهم تولید داخلی است و مابقی محصولات از کشورهای خارجی به کشور وارد می‌شوند.

او افزود: آذربایجان غربی به لحاظ ویژگی های سرزمینی‌ و دارا بودن مرزهای طولانی، گمرکات و بازارچه های مرزی دارای ظرفیت و پتانسیل خوبی برای تولید هستند. صمت استان اهتمام ویژه‌ای برای جذب شرکت های توسعه ای و سرمایه گذاری بزرگ جهت احداث صنایع بزرگ مقیاس در صنعت داروسازی و پزشکی دارد و در این راستا نهایت همکاری و تسهیل در فرآیند راه‌اندازی و احداث واحدها را انجام خواهد داد.

سرتیپی افزود: با عنایت به تاکید استاندار آذربایجان غربی در خصوص برگزاری منظم نمایشگاه ها و نمایش فن‌آوری های جدید، نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی با مشارکت بیش از ۵۰ شرکت تولیدی بازرگانی که از این تعداد نزدیک ۵۰ درصد از استان آذربایجان غربی و مابقی از استان های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس، خوزستان و البرز هستند برگزار شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی عنوان کرد: ۵۰ درصد مشارکت کنندگان در بخش پزشکی، ۲۰ درصد در بخش آزمایشگاهی، ۲۰درصد تجهیزات بیمارستانی و ۱۰درصد در بخش دندانپزشکی محصولات خود را در معرض دید عموم قرار داده اند.

گفتنی است این نمایشگاه از ۱۴ لغایت ۱۷ آذر سال جاری و از ساعت۱۰ صبح الی ۱۷ عصر در محل نمایشگاه بین المللی پارک جنگلی برگزار می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست