اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :سرپرست اداره غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: دولت قیمت گندم سال آتی را ۷۵۰۰ تومان مقرر کرده است.

امید زینالی اظهار کرد: شکاف قیمتی بزرگی میان قیمت خرید دولتی گندم در سال جاری ۵ هزار تومان بود که سال آتی ۷۵۰۰ تومان خواهد بود.
وی، افزود: با وجود مبلغ ۵ هزار تومانی گندم خریداری شده از گندمکاران توسط دولت، این گندم به کارخانجات از قرار کیلویی ۶۶۵ تومان داده می شود که‌منجر به شکاف قیمتی بزرگی می‌شود.
سرپرست غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: با لحاظ این مطلب که قیمت هر قرص نان لواش ۲۷۰ تومان بوده و قیمت ده عدد نان لواش تازه ۲۷۰۰ تومان می شود، این در حالیست که هر کیلو نان خشک کهنه ۴ تا ۵ هزار تومان است و تفاوت قیمت نان تازه با نان خشک همخوانی ندارد.
زینالی در پاسخ به راه‌حل این مسئله، بیان کرد: در ابتدای سال جاری ۳۹ درصد دستمزد هزینه کاگر افزایش یافته اما واحدهای نانوایی افزایش قیمتی نداشته‌اند، بنابراین لازم است قیمت نان در آذربایجان غربی افزایش یابد و در پی آن بازرسی ها افزایش یابد.
وی ادامه داد: استان های همجوار آذربایجان غربی افزایش قیمت نان را مدت یک ماه یا بیشتر است که ابلاغ کرده اند و اجرایی شده است.
سرپرست اداره غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی در پاسخ به علت تجمع مردم مقابل نانوایی های ارومیه، گفت: طی بازرسی های انجان شده شاهد تعدادی از واحدهای نانوایی بودیم که تعطیل کرده و اقدام به خام فروشی می کنند و تنها برخی از نانوایان با سابقه و قدیمی اقدام به پخت منظم نان دارند و لازم است با متخلفان نانوایی برخورد شود تا مردم در تهیه نان خود به مشکل برنخورند.
زینالی تاکید کرد: طی امسال و سال قبل نه تنها کاهش سهمیه آرد نداریم بلکه افزایش سهمیه داشته و تعطیل بهداشتی واحدهای نانوایی قبلا زیاد بود که در شش ماهه دوم سال به ماهانه یک روز کاهش یافته است.
وی اذعان کرد: از بابت تامین آرد نانوایان استان مشکلی نداریم اما باید مطمئن شویم که این آرد به نان تبدیل می شود و برای مصرف روزانه مردم می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست