اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی گفت: مرز “کیله” از شرایط خوبی برای تجارت و مبادلات مرزی برخوردار است، تکمیل زیرساخت‌های این بازارچه‌ مرزی در سردشت به عنوان یکی از بازارچه های مهم استان باید در اولویت قرار گیرد.

محمدصادق معتمدیان امروز پنجشنبه در دیدار با مردم شهر ربط سردشت در جنوب آذربایجان غربی گفت: برای اثرگذاری بیشتر سفرهای شهرستانی ، تیمی متشکل از مدیران کل ستادی استانداری قبل از سفر به شهرستان ها، حاضر و در دیدار با علما، روحانیون، نخبگان و فعالان حوزه های مختلف، مسائل و مشکلات منطقه احصاء و برای رفع این مشکلات راهکار ارائه می شود.

او افزود: با همت مردم و مسئولان و بسیج همه امکانات استانی و ملی برای توسعه، پیشرفت و آبادانی استان نهایت تلاش را خواهیم کرد و در این مسیر از ارایه راهکار توسط علما، صاحب نظران و نخبگان نیز استقبال می کنیم.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: با وجود تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، مجموعه نظام اسلامی و به ویژه دولت سیزدهم مصمم به رفع مشکلات معیشتی مردم است.

معتمدیان اضافه کرد: با نگاه ویژه دولت و برنامه های ارائه شده در لایحه بودجه، در سال آینده شاهد رشد اقتصادی در کشور خواهیم بود.

او افزود: جای جای آذربایجان غربی سرشار از نعمت ها و ثروت های خدادادی است که می توان با بهره برداری اصولی از این نعمت ها و فرآوری محصولات تولیدی به ویژه در بخش معدن و کشاورزی، ارزش افزوده محصولات تولیدی را بالا و زمینه ایجاد فرصت های اشتغال در استان را فراهم کرد.

استاندار آذربایجان غربی در این سفر و در جریان بازدید از بازارچه مرزی کیله سردشت گفت: تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌ مرزی “کیله” شهرستان مرزی سردشت به عنوان یکی از بازارچه های مهم استان باید در اولویت قرار گیرد.

معتمدیان با بیان اینکه این مرز از شرایط خوبی برای تجارت و مبادلات مرزی برخوردار است، افزود: باید تلاش شود با ایجاد زیرساخت های لازم از موقعیت خوب این مرز در جنوب آذربایجان غربی بخوبی استفاده کرد.

او همچنین در دیدار و گفت و گو با شماری از فعالان و پیله وران مرز کیله سردشت با مسایل و مشکلات آنها از نزدیک آشنا شده و برای حل آن قول مساعد داد  

معتمدیان، از روز گذشته میهمان مردم سردشت در جنوب آذربایجان غربی است؛ سردشت، دومین مقصد سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان غربی پس از چالدران به شمار می رود.

بازارچه مرزی کیله یکی از بازارچه های مهم و فعال اقتصادی استان آذربایجان غربی است که از سال ۱۳۸۲ برای تسریع در صادرات کالا و تولیدات داخلی کشور آغاز به کار کرد؛ این گمرک در ۲۰ کیلومتری شهر قلادزه در اقلیم کردستان عراق قرار دارد. 

مرز کیله سردشت در سال ۱۳۹۸ به عنوان یکی از مرزهای رسمی کشور در هیات دولت به تصویب رسید.

شهرستان مرزی سردشت دارای ۲ بازارچه مصوب «کیله» و «اشکان» است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست