اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز  : رئیس قوه قضائیه گفت: بازارچه های مرزی با هدف تامین معیشت و تقویت امنیت مرزها باید فعال شوند.

 حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در جلسه توسعه امنیت غرب و شمال غرب افزود: فعال کردن بازارچه‌های مرزی و تقویت پایه‌های اقتصادی مرزنشینان باید در اولویت برنامه‌ها برای رسیدن به هدف مهم برقراری امنیت پایدار باشد.

وی با بیان اینکه امنیت پایدار در گرو تقویت همگرایی نیروهای مسلح و مردم است، عنوان کرد: امنیت پایدار در غرب و شمال غرب کشور با همگرایی، همدلی و هم اندیشی نیروهای نظامی، امنیتی و مردم منطقه تقویت می‌شود.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه زمانی امنیت اهمیت خواهد داشت که پایدار شود و پایدار کردن آن در گرو مشارکت مرزنشینان است، گفت: از بین بردن زمینه‌های ناامنی همانند گروهک‌های ضد انقلاب و ایجاد امنیت پایدار در گرو تقویت همگرایی نیروهای مسلح و مردم است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه وضعیت معیشت و اقتصاد مرزنشینان دو عاملی هستند که امنیت پایدار را ایجاد خواهند کرد، گفت: اگر بازارچه‌های مرزی را فعال کنیم مرزنشینان در چهارچوب قانون و سیاست‌های کشور واردات و صادرات را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه امنیتی که امروز در منطقه غرب و شمال غرب کشور برقرار است، مرهون رشادت‌های ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی و سایر شهدای این مناطق است، افزود: تحقق امنیت پایدار در گرو تمهید شرایط و مقدماتی است که سرفصل آن از بین بردن زمینه‌ها و بسترهای ناامنی است.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به موضوع تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مقولاتی که می‌تواند تضمین کننده امنیت این مناطق باشد، رسیدگی به وضعیت معیشت مرزنشینان است. در مقوله تبادلات مرزی، موضوع تجهیز گمرکات به دستگاه‌های کنترلی الکترونیکی پیشرفته از ضروریات است؛ همچنین تبادل کالاها در مرز نیز باید تابع سیاست‌های صادراتی و وارداتی کشور باشد.

رئیسی به موضوع بازارچه‌های مرزی نیز اشاره کرد و گفت: طرحی که به عنوان جایگزین بازارچه‌های مرزی بود بنا بر گزارشات مسئولان استان‌های مرزی و مسئول محترم قرارگاه حمزه، توفیق نداشته است؛ لذا باید با انجام کار کارشناسی همه جانبه، موانع ایجاد بازارچه‌های مرزی رفع شده و مرزنشینان برای انجام تبادلات مرزی ساماندهی شوند.

رئیس قوه قضائیه همچنین به موضوع ساماندهی پیله وران اشاره کرد و گفت: پس از سفر استانی به کرمانشاه بنا بر این شد که مسئولان استان کرمانشاه طرحی را در زمینه ساماندهی پیله وری ارائه کنند که ما این طرح را به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارائه داده‌ایم و تصویب آن را پیگیری خواهیم کرد.

رئیسی در ادامه به ضرورت هماهنگی کمیته‌های حقوقی، عملیاتی، اقتصادی و فرهنگی شورای توسعه امنیت پایدار غرب و شمال غرب اشاره کرد و ضمن تقدیر از اقدامات کمیته عملیاتی در زمینه استقرار امنیت در مناطق غرب و شمال غرب کشور، از عدم تحرک و پویایی کمیته‌های اقتصادی و فرهنگی این شورا انتقاد کرد.

حجت الاسلام رئیسی به تجهیز مرزهای منطقه باید به کنترل‌های الکترونیک اشاره و تاکید کرد: هیچ تعللی در این زمینه جایز نیست.

وی یادآور شد: قوه قضائیه از انتقال زندان‌ها به بیرون شهرها و استفاده از زمین فعلی زندان‌ها برای کسب و کار و فعالیت‌های خدماتی مردم حمایت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست