اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: حدود ۱۵ میلیارد ریال از طلب گندمکاران پرداخت شده و بدلیل کمبود نقدینگی ۸۲ هزار میلیارد ریال طلب کشاورزان باقی مانده است.

خسرو شهبازی در جمع خبرنگاران در باره موضوع تولید و برداشت گندم گفت: در سال زراعی جدید با افزایش تولید گندم مواجهیم و تاکنون ۶۴٣ هزار تن محصول خریداری شده و حدود ۱۵ میلیارد ریال از طلب گندمکاران پرداخت شده و بدلیل کمبود نقدینگی ۸۲ هزار میلیاردریال طلب کشاورزان باقی مانده است.

او افزود: پرداخت مطالبات کشاورزان تعهدات مالی دولت و بانک‌های عامل است و با تدابیر اتخاذی ظرف چند هفته آینده باقی مانده طلب گندمکاران پرداخت می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی درباره دریاچه ارومیه هم گفت: در کارگروه احیای دریاچه ارومیه بخشی از وظایف برعهده جهاد کشاورزی است که ما هم در صدد اجرای آنها با مشارکت جامعه هدف هستیم

او تاکید کرد: اگر بخواهیم دریاچه را داشته باشیم باید بخشی از اشتغال در بخش کشاورزی حذف شود در حالیکه مردم می‌خواهند همه چیز را با هم داشته باشند.

به گفته شهبازی؛ در سه سال گذشته هشت هزار و ۴۰۰ خانه باغ بدون مجور در ارومیه احداث شده‌ که اگر هر کدام یک چاه غیر مجاز داشته باشند آسیب بزرگی به منابع و سفره‌های آب زیر زمینی وارد می‌شود.

رییس جهاد کشاورزی با اشاره به کاهش سطح زیرکشت چغندرقند در استان هم گفت: ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت چغندرقند بوده که با اصلاح الگوی کشت به ۳۰ هزار هکتار کاهش یافته‌ است.

او گفت: همزمان با هفته دولت ۱۰۵ پروژه در بخش کشاورزی با ۱۴ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اعتبار هزینه شده، در این استان به بهره‌برداری می‌رسد. ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال این سرمایه گذاری آورده بخش خصوصی است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای یک هزار و ۸۲۳ نفر ایجاد اشتغال می‌شود و ۲۱ هزار و ۳۵۸ نفر از عواید آن بهره مند خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست