اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به ظرفیت بالای سرمایه‌گذاری در این شهرستان گفت: حضور بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری های کلان می تواند به توسعه شهرستان منجر شود. اما این روند باید شفاف و قانونی باشد، ما هم به عنوان بخش دولتی زمینه و بستر حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان را فراهم خواهیم کرد.

امیر قادری در گفت و گو با کردپرس گفت : رویکرد دولت توجه به بخش خصوصی است و سیاست اصلی شهرستان هم در بخش سرمایه‌گذاری استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

او بیان کرد: با اعتبارات محدود و قطره چکانی دولتی، توقعات و انتظارات برای سرمایه گذاری های کلان میسر نخواهد بود، لذا ورود بخش خصوصی می تواند زمینه‌ساز سرمایه گذاری های موفق در شهرستان مهاباد باشد.

قادری با اشاره به حضور بخش خصوصی و قدرتمند و ظرفیت‌های این بخش در مهاباد ادامه داد: اولویت در شهرستان با سرمایه گذاران بومی است اما اگر در خارج از منطقه هم سرمایه‌گذارانی تمایل به فعالیت در این شهرستان داشته باشند پذیرای آنها خواهیم بود.

فرماندار ویژه مهاباد ادامه داد: علاوه بر آن مهاباد زمینه سرمایه‌گذاری مطلوب را هم دارد رودخانه و سد مهاباد، باغات و ظرفیت بخش کشاورزی بهترین ظرفیت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

او با اشاره به اینکه بخش خصوصی و ظرفیت‌های آن می تواند توسعه شهرستان را رقم بزند، تاکید کرد: البته موضوع و روند سرمایه گذاری باید شفاف و قانونی باشد، ما هم به عنوان بخش دولتی زمینه و بستر حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان را فراهم خواهیم کرد.

فرماندار با اشاره به وجود ٣٠٠ هزار هکتار باغ سیب در مهاباد گفت: این شهرستان با تولید سالیانه ۶۵۰۰ تن سیب ظرفتی مطلوبی جهت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دارد و سرمایه گذاران می توانند ورود کرده تا بحث خام‌فروشی هم از این طریق به مسیر فرآوری های محصولات کشاورزی به ویژه سیب در مهاباد هدایت شود.

او با بیان اینکه یکی از ضرباتی که به اقتصاد منطقه وارد شده، موضوع خام فروشی محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: متاسفانه مهاباد هم از این مورد استثنا نیست و خام ‌فروشی علاوه بر محصولات کشاورزی در سایر زمینه ها نیز دیده می‌شود و همین مورد اشتغال و توسعه در منطقه را تهدید می کند لذا در نظر داریم با سرمایه گذاری ها در این زمینه به رفع موارد خام‌فروشی  زمینه‌های اشتغال جدید اقدام کنیم.

قادری با تاکید بر اینکه سیب مهاباد را می توان به عنوان یک برند تعریف کرد، افزود: با توجه به میزان تولیدات سیب در این شهرستان می‌توان ضمن برندسازی این محصول را در سطح منطقه هم معرفی کرد.

فرماندار ویژه مهاباد، در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی و تاریخی این شهرستان گفت: بسیاری از سرمایه گذاران خواهان حضور فعالانه در این شهرستان هستند و ما باید ظرفیت نام مهاباد را جهت توسعه شهرستان به کار بگیریم و در کنار آن برگزاری جشنواره های مرتبط با حوزه های مختلف و به ویژه گردشگری هم می تواند به معرفی بیشتر پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان منجر شود.

او تاکید کرد: تمامی این موارد به دو شرط اساسی، آمادگی بخش خصوصی و همگام شدن مردم در این زمینه نیاز دارد در این میان نقش دولت هم بسترسازی است و قصد داریم با آماده کردن زیرساخت‌ها زمینه حضوری سرمایه گذاران را در شهرستان مهاباد فراهم کنیم.

فرماندار مهاباد با اشاره به بحث سرمایه گذاری در سد مهاباد گفت: اولویت اول سرمایه‌گذاری‌ها باید تامین سلامت آب شرب سد مهاباد که منبع اصلی آب شرب شهرستان است منوط شود. در کنار سد، پارک جنگلی استاد “هژار” هم تاسیس شده و ظرفیت استفاده از راه اندازی تله کابین و تفریحاتی این چنینی می‌تواند به سرمایه‌گذاری در این بخش منجر شود اما تمامی این موارد باید با حفظ اصول محیط زیستی و تامین سلامت آب شرب شکل بگیرند.

قادری با اشاره به آلودگی های سد مهاباد نیز بیان کرد: فاضلاب روستاهایی که در بالادست سد موجب آلودگی شده اند، ۶ روستا هستند که به صورت ویژه به آبفای شهرستان تاکید شده است تا طرح های ویژه برای رفع مشکل ورود فاضلاب این روستاها به سد مهاباد، بررسی و اعتبار سنجی شود تا این مشکل حل شود.

 فرماندار ویژه مهاباد در پایان با اشاره به شکل‌گیری باغات و ساخت و سازهایی که در حاشیه سد مهاباد وجود دارد، گفت: در اسرع وقت این مورد نیز پیگیری خواهد شد و این تصرفات اگر در حوضه اراضی ملی باشند باید توسط ادارت منابع طبیعی و امور آب تا رفع تصرف کامل پیگیری شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست