اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار داشت: ۱۵.۲۲ درصد دانش آموزان در شاد هرگز ثبت نام نکردند. افراد غیر فعال سخت افزار نداشتند و در مناطقی بودند که پوشش اینترنتی وجود نداشت و در نقاط صفر مرزی قرار داشتند.

مهین منافی در نشست هماهنگی ناظران وزراتی افزود: از ابتدای سال آموزشی از ۱۵ شهریور ماه امسال ۶۲۵ هزار و ۵۵۰ دانش آموز با توجه به الگوهای آموزشی و گروهبندی های خاص و با توجه به دستور العملهای وزارتی  پوشش داده شد .

او اظهار داشت: با گروه و تقسیم بندی های ۳۵ دقیقه ای آموزش را در طول روز به شکل حضوری و بعد به شکل ترکیبی داشتیم ، ولی از ۱۵ مهرماه به خاطر وضعیت قرمز کلاسهای استان غیر حضوری کامل و در بستر شاد صورت گرفت.

منافی گفت: از کل دانش آموزان استان ۵۲۰ هزار ۳۴۴ نفر توانستند در شاد احزار هویت شوند و  ۴۶۴ هزار نفر توانستند بین یک و نیم تا سه ساعت انلاین باشند که ۸۹.۳۱ درصد دانش اموزان احراز هویت شده استان هستند.

او اظهار داشت: ۱۰.۶۹ درصد دانش آموزان استان آنلاین نبودند هر چند که بعد از اعلام اینکه امتحانات امکان برگزاری حضوری دارد هشت درصد بالا رفته است و دانش آموزان فعال شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: افراد غیر فعال سخت افزار نداشتند و در مناطقی بودند که پوشش اینترنتی وجود نداشت و در نقاط صفر مرزی قرار داشتند. در این راستا  از سه تا چهار هزار مودم توزیع شد و یکهزار و ۱۷۷ روستا و یکهزار و ۵۵۴ منطقه شهری تحت پوشش اینترنت و تلفن قرار گرفتند.

منافی اظهار داشت: ۱۵.۲۲ درصد دانش آموزان در شاد هرگز ثبت نام نکردند که از طریق بسته های آموزشی، مدرسه تلویزیونی، سی دی و فلش و درسنامه تحت پوشش قرار گرفتند.

او گفت: در یکهزار و ۱۰۰ روستا که تعداد دانش آموزان کمتری بین پنج تا ۱۰ نفر داشتند آموزش حضوری برقرار بود و حدود ۲۰۰ مدرسه متوسطه اول و دوم که در حالت سفید و آبی بودند از آموزش حضوری برخوردار بودند که ۱۶۰ هزار و ۷۸۰ نفر دانش آموزان استان را شامل می شود.

بارش برف ارتباط با ۶۰ درصد مدارس آذربایجان غربی را قطع می کند

مدیر کل آموزش و پرورش تصریح کرد: این استان طولی است و استانهای طولی مشکلی که دارند عدم برقراری ارتباط مفید و مستمر بین نقاط شمالی و جنوبی آنهاست و این یک ضعف عمده است و کوهستانی بودن نیز براین مشکلات می افزاید.

او ادامه داد: اغلب روستاهای استان در دامنه کوهستانها بوده و صعب العبوراست از پنج هزار و ۸۰ مدرسه استان بیش از ۶۰ درصد در روستاهای برف گیر و صعب العبور است که با بارش  برف ارتباط آنها با مناطق دیگر قطع می شود.

منافی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی نیز مشکلات یاد شده را تشدید می کند ادامه داد: کمبود نیرو به تعداد هشت هزار و ۴۲۴ نفر مشکل این استان است که با جذب سرباز معلمان و به کارگیری بازنشستگان و حق التدریسی ها به تعداد ۱۷۰ هزار ساعت این کلاسها اداره می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست