اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق گفت: ضروری است مقدمات ورود سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان اقلیم کردستان عراق و استان سلیمانیه در ایران، به همان شیوه ای که در اقلیم کردستان برای سرمایه‌گذاران ایرانی انجام می شود، فراهم شود، تا از خروج سرمایه از منطقه جلوگیری کنیم و بتوانیم ارتباط اقتصادی مناسبی بین هر دو طرف ایجاد کنیم.

هه‌وال ابوبکر استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق گفت: تولیدکنندگان فراوانی در اقلیم کردستان عراق و استان سلیمانیه مایل به سرمایه گذاری در ایران هستند اما علیرغم همکاری های استانداران کنونی و پیشین استان کردستان ایران متاسفانه تاکنون در حوزه تولید و سرمایه گذاری تا کنون موفقیت چندانی حاصل نشده است.

او تاکید کرد: ضروری است که تسهیلات و مقدمات جهت ورود سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان در ایران فراهم شود به همان شیوه ای که در اقلیم کردستان برای سرمایه‌گذاران ایرانی انجام می شود، تا بتوانیم مشوق خوبی برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران باشیم و از خروج سرمایه از منطقه جلوگیری کنیم و بتوانیم ارتباط اقتصادی مناسبی بین هر دو طرف ایجاد کنیم.

هه‌وال ابوبکر  با اشاره به موضوع گردشگری نیز گفت: انتقاداتی فراوانی از نبود موسسات حرفه ای و رسمی گردشگری وجود دارد و ضروری است که به این حوزه به صورت تخصصی ورود کرده و موسسه های رسمی و شناخته شده گردشگری در این حوزه فعالیت کنند و بتوانند زمینه لازم را برای رونق گردشگری در دو طرف ایران و اقلیم کردستان عراق فراهم نماییم.

 او تاکید کرد: ما باید بتوانیم از این ارتباط به خوبی استفاده کنیم تا به رونق اقتصادی و صلح و آرامش و درک متقابل از یکدیگر برسیم.

استاندار سلیمانیه با اشاره به خسارت هایی اقتصادی دوران کرونا بیان کرد: از استاندار استان کردستان تشکر می کنیم که همکاری های فراوانی با ما داشته و ما با استان کرمانشاه نیز ارتباطات متقابلی داریم و خوشبختانه امروز نیز ارتباط با ارومیه شکل گرفت، البته ما با سایر شهرهای دیگر ایران همچون تبریز، اصفهان، مازندران، همدان و دیگر شهرها در ارتباط هستیم و امیدوارم بتوانیم در تمامی حوزه های ذکر شده با یکدیگر همکاری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست