اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از فعال بودن پنج هزار کارت پیله وری در سطح مناطق مرزی استان خبر داد.

محمد دهقان با بیان اینکه آذربایجان غربی با هم مرزی ۸۹۱ کیلومتر با سه کشور خارجی و دارا بودن ۱۱ بازارچه و گمرک فعال مرزی از استانهای مهم در زمینه تجارت به شمار می رود افزود: هم اکنون نزدیک پنج هزار کارت پیله وری برای داد و ستد مرزنشینان در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه اجازه واردات تا سقف ۷۵ هزار برای کارت های پیله وری از بازارچه محل صدور صادر شده است افزود: هم اکنون برای دارندگان این کارت که اکثریت مرز نشینان هستند موقعیت اشتغال ایجاد شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تاکید کرد: کارت پیله وری طبق قانون تنها جهت اشتغال و درآمدزایی مرزنشینانی که از لحاظ معیشتی در دهک های پایین قرار دارند است و دارندگان این کارت حق توکیل ندارند و باید خود شخص راساً اقدام به مبادلات مرزی اقدام کنند.

دهقان خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت اقتصادی کشور و تحریم ها مرزنشینان و استانهای مرزی با فعال سازی بازارچه های بیشتر و تقویت بازارچه های موجود می توانند در تامین کالاهای مورد نیاز کشور نقش بسزایی ایفاء کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص مسایل و مشکلات موجود واحدهای تولیدی و صنعتی استان اظهارداشت: عمده مشکلات موجود در واحدهای صنعتی و معدنی استان کمبود سرمایه در گردش و بدهی های معوق بانکی است که برنامه ریزی برای رفع آنها با تشکیل کارگروه رفع موانع تولید صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۸۷ واحد صنعتی و معدنی از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال فراگیر به چرخه تولید باز گشته اند اضافه کرد: هم اکنون در استان تعداد دو هزار و ۳۱۷ واحد دارای پروانه بهر برداری موجود فعال است و تعداد یک هزار و ۴۱۵ واحد فعال و نیمه فعال در استان وجود دارد.

به گزارش مهر ؛ دهقان با بیان اینکه از کل واحد های تولیدی صنعتی استان آذربایجان غربی ۹۰۲ واحد راکد هستند گفت: امسال با برنامه ریزی کارگروه رفع موانع تولید تلاش می شود نزدیک ۵۵ واحد راکد و نیمه فعال در استان به فعالیت بازگردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست