اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی گفت: نام ۶۸ واحد صنعتی، در لیست صنایع آلاینده محیط زیست آذربایجان غربی قرار گرفت و کلیه مستندات مربوطه در راستای اجرای قانون، در سامانه جامع محیط زیست کشور بارگذاری شد.

سعید شهند در این باره  افزود :جلسه بررسی وضعیت صنایع آلاینده استان در دوره مالیاتی بهار سال ۱۴۰۲ برگزار  و در پایش های انجام شده از واحدهای صنعتی این استان، در سه ماهه اول سال جاری، پرونده ۸۰ واحد صنعتی، خدماتی و تولیدی به منظور بررسی، به این کمیته ارجاع داده شد.

او ادامه داد: با توجه به مستندات موجود و بررسی های انجام شده نام ۶۸ واحد (آلودگی پساب ۴۴ مورد و آلودگی هوا ۲۴مورد) در لیست صنایع آلاینده محیط زیست آذربایجان غربی قرار گرفت و کلیه مستندات مربوطه در راستای اجرای قانون، در سامانه جامع محیط زیست کشور بارگذاری شد.

شنهد اظهار کرد : برای واحدهای آلاینده این دوره، اخطاریه مشمولیت صادر شده است که در صورت عدم رفع آلایندگی، در دوره بعدی نیز در لیست صنایع آلاینده استان قرار خواهند گرفت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی تاکید کرد: بر اساس ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال (۱۴۰۰مالیات سبز) واحدهای تولیدی، صنعتی ، معدنی و خدماتی که به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست، حدود مجاز و استانداردهای زیست محیطی را رعایت نکنند ، در صورتی که در مهلت زمانی تعیین شده توسط سازمان برای آنها ، نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام نکنند، بر اساس معیارهایی نظیر شدت، مدت، نوع و مکان آلایندگی با نرخ های نیم درصد، یک درصد و یک و نیم درصد به ماخذ فروش کالا یا خدمات، مشمول عوارض سبز می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست