اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: تثبیت و صدور اسناد اراضی کشاورزی استان یک امر بسیار مهم و ضروری است.

ناصر عتباتی در جلسه  تثبیت و صدور اسناد اراضی کشاورزی استان که در سالن جلسات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برگزار  شد اظهار داشت: تثبیت و صدور اسناد اراضی کشاورزی استان یک امر بسیار مهم و ضروری است.

وی گفت: باید اهمیت این طرح به کشاورزان و مردم عزیز استان تبیین و روشن گری شود تا در این امر مهم پیش قدم شوند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: علاوه بر حمایت های قضایی دادگستری و سازمان بازرسی و اداره کل ثبت از سند دار کردن اراضی کشاورزی، باید با استفاده از سایر ظرفیت‌ها مانند فرمانداری ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و خصوصاً رسانه ملی و فضای مجازی، کشاورزان را ترغیب به اخذ سند تک برگی برای اراضی خود نمود.

عتباتی افزود: دفترچه‌های کشاورزی املاک کشاورزان هم باید در اولویت ثبت قرار گیرند و کشاورزانی که املاک آنها دارای دفترچه هست در اداره ثبت حاضر و در سریعترین زمان ممکن سند تک برگی املاک آنها صادر شود.

 مدیر کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: پیگیری و مطالبه دادگستری استان، عامل محرک در انجام سند حدنگار است و در امور کشاورزی می تواند نتایج خوبی را هم به همراه داشته باشد.

امیر جوان کیا افزود: تاکنون ۱۵۰ هزار هکتار از ۴۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی رفع تداخل شده است و استان در تشکیل کمیسیونهای رفع تداخل پیش رو می باشد.

وی ادامه داد: فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص اجرای قانون در خصوص اجرای قانون حدنگار حجت را بر همه تمام کرده است و وظیفه و تکلیف همه مدیران و متولیان امر هم عمل به فرمان مقام معظم رهبری است.

در ادامه جلسه اعضای حاضر به ارائه نظر و دیدگاه خود پرداختند و نهایتاً جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد که از مهمترین مصوبات این جلسه ضرب الاجل یکماهه برای تعیین تکلیف اراضی بالای ۵ هکتار در کارگروه و تعیین تکلیف ۱۳۵۰ قطعه ظرف یکماه با همکاری جهاد کشاورزی و ثبت و نیز مقرر گردید تمامی پلاکهایی که دارای تداخل هستند در کمیسیون رفع تداخل طرح و تصمیم گیری شوند و دادستانها و روسای حوزه های قضایی هم بصورت هفتگی پیشرفت کار را از مدیران جهاد کشاورزی و ثبت اسناد و املاک پیگیری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست