اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : ماهسون قرمز گل که برای کمک به زلزله زده گان در آدی یامان است، این فاجعه را بزرگترین تراژدی زندگی خود خواند.به گزارش کردپرس، ماهسون قرمزگُل خواننده و کارگردان مشهور اهل کردستان ترکیه، که برای کمک به زلزله زده گان در مناطق زلزله زده به سر می برد در واکنش به عظمت فاجعه ای که در ترکیه رخ داده گفت که هرگز چنین فاجعه ای را در زندگی خود ندیده است.

قرمزگل که در قالب تیم های سازمان «وحدت گنجینه فرهنگی آناتولی (AHBAP)» در آدی یامان، یکی از آسیب دیده ترین شهرهای زلزله زده به سر می برد، در توصیف مشاهداتش نوشت:

«مردم آدی یامان شب را در خیابان ها به صبح می رسانند. هزاران نفر از مردم منتظر صدا و خبری از بستگان زیر آوار مانده خود هستند. من پیشتر فکر می کردم که در زندگی هنری ام صحنه ها و فیلم های بسیار احساسی ای را به تصویر کشیده ام. اما در تمام زندگی ام با چنین تراژدی فاجعه باری که وجود مرا به لرزه درآورد و اینگونه نابودم کرد، مواجه نشده بودم. باور کنید من وحشتناک ترین سیلی زندگی ام را خورده ام.»

لازم به ذکر است که AHBAP سازمانی وحدت بخش و یاری رسان است که در همان ساعت های اولیه پس از زلزله اولین سازمان دهی را برای کمک به مناطق آسیب زده انجام داد. این انجمن توسط هالوک لوند هنرمند اهل ترکیه در سال ۲۰۱۷ پایه گذاری شد و بیشتر اعضای آن نیز هنرمندان می باشند.

همچنین گفتنی است که تا این لحظه شمار جانباختگان در زلزله ترکیه به ۲۰ هزار و ۹۳۷ تن رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست