اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

مدیرکل امور مالیاتی استان بیان کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۵۰ هزار و ۹۲۳ میلیارد ریال مالیات در استان وصول شده است.

آوای مرز : مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: از اول دی ماه، فعالان اقتصادی مکلفند فعالیت های خرید و فروش خود را در “سامانه مودیان” ثبت کنند تا سازمان مالیاتی بتواند آن را رصد کند. پزشکان، پیراپزشکان، فروشندگان طلا و پلاتین از ابتدای سال مشمول این قانون شده اند.

 جعفر پورمختار در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: افزایش مالیات استان از طریق اخذ مالیات از فعالان اقتصادی نبوده و هیچگونه فشاری برای آنها وارد نشده است بلکه افزایش وصول مالیاتی از طریق دریافت مالیات از کسانی که تا به امروز پرونده مالیاتی نداشته و یا فرار مالیاتی داشته و تاکنون مالیات پرداخت نکرده اند.

او با بیان اینکه در سالهای قبل مالیات را بصورت برآوردی براساس ضریب سود مالیات مشخص می کردیم گفت: این بار با تصویب پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی در مجلس شورای اسلامی روشی در پیش گرفته شد تا مالیات بصورت منطقی و مستند وصول شود و به مودیان مالیاتی نیز گفته شود که مالیات شما چگونه محاسبه شده است.

تحقق ۱۰۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در آذربایجان غربی

مدیرکل امور مالیاتی استان بیان کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۵۰ هزار و ۹۲۳ میلیارد ریال مالیات در استان وصول شده است.

او در ادامه با اشاره به افزایش چشمگیر درآمدهای مالیاتی در آذربایجان غربی گفت : بیشترین وصول مالیات استان از منبع عملکرد اشخاص حقوقی و مالیات بر ارزش افزوده و عمدتا فرار مالیاتی بود.

پور مختار افزود: یکهزار و ۳۲۶ مورد فعال اقتصادی دارای تراکنش بانکی گسترده در استان شناسایی شده است.

شناسایی ۶ مورد فرار مالیاتی کلان در استان

او با اشاره به شناسایی ۶ مورد فرار مالیاتی گسترده در استان افزود: مطالبه بیش از یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی از اشخاص حقوقی و حقیقی انجام شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به گزارش فرار مالیاتی در سامانه سوت زنی گفت: در این راستا ۵۶۶ مورد فرار مالیاتی گزارش شده است.

پورمختار در پایان به محل هزینه کرد وصول مالیاتی اشاره کرده و افزود: امسال، ۹ هزار و ۲۲ میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده بین شهرداری ها، دهیاری ها، فرمانداری و عشایر استان تقسیم شده که نسبت به سال گذشته ۹۲ درصد رشد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست