اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مراسم تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع)، فرمانده قرارگاه شهید بروجردی و فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با حضور فرمانده کل سپاه و جمعی از مسئولان استانی و اعضای شورای تامین در ارومیه آغاز شد.

مراسم تکریم سردار سرتیپ پاسدار محمدتقی اوصانلو و معارفه سردار سرتیپ پورجمشیدیان در مقام فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه، تکریم سردار حبیب شهسواری و معرفی سردار محمدحسین رجبی به عنوان فرمانده جدید سپاه شهدای آذربایجان‌غربی و همچنین تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه شهید بروجردی دقایقی قبل با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در ارومیه آغاز شد.

این مراسم با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه‌، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، ‌فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در استان‌های شمالغرب کشور، مقامات و مسئولان ارشد آذربایجان‌غربی، سران عشایر و جمعی از میهمانان در حال برگزاری است.

 با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان به‌عنوان فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه منصوب شد.

سردار پورجمشیدیان از سال ۱۳۹۵ معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پیش از این معاون عملیات سپاه بود.

پیش از این انتصاب، محمدتقی اصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) بود.

همچنین با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار «محمد حسین رجبی» به‌عنوان فرمانده جدید سپاه شهدای استان آذربایجان‌غربی منصوب شد.

سردار محمدحسین رجبی، از دی‌ماه سال ۸۹ تا ۲۲ آبان سال ۹۸ فرماندهی قرارگاه استانی شهید شهرامفر و سپاه بیت‌المقدس استان کردستان را برعهده داشت و پس از آن تاکنون به عنوان مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه مشغول به خدمت بود.

پیش از این  سردار «حبیب شهسواری» به عنوان فرمانده سپاه شهداء بود که از ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۶ در این جایگاه منصوب شد. وی سوابقی همچون جانشین و معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه حمزه سیداشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه، جانشین و معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهداء استان آذربایجان‌غربی را در کارنامه دارد و آخرین جایگاه خدمتی خود را نیز در جایگاه فرماندهی این رده سپاه استانی حضور داشت.

جنگ رسانه ای دشمن

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان بی وقفه و شبانه روز برای عقب نگهداشتن، شکست دادن، ایجاد تفرقه در ایران اسلامی نقشه می کشند ولی ما با آگاهی، نقشه های آنان را به هم می ریزیم.

سردار حسین سلامی با اشاره به جنگ‌رسانه ای دشمن علیه ایران و تلاش برای تبدیل حوادث عادی به بحران افزود: نقشه دشمن یک جریان است و برای یک لحظه و زمان مشخص نیست.

وی با بیان اینکه: ۴۴ سال است که فرزندان ایران اسلامی در این سرزمین از این ارتفاعات صعب و سخت شمال غرب پاسداری می‌کنند، اظهار کرد: مردم این دیار سرافراز، با طراوت و بانشاط، ‌ زلال و همدل هستند و برای ما خدمت به این مردم بزرگترین افتخار و عبادت است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به امنیت در مرزها و اقتدار مرزی ادامه داد: همه می‌دانند که کشورهایی که دارای مرزهای ضعیف‌ بودند و مرزبانان آنها نتوانستند از نفوذ دشمن جلوگیری کنند، دچار چه مصیبت‌هایی بی پایان شده‌اند.

سردار سلامی با بیان اینکه سرزمین‌های اسلامی سرزمین برکت و رحمت است و ثروت سرشار و بی‌شمار دارند، اضافه کرد: ارمغان حضور و تسلی شوم‌ سلطه گران مستکبر در کشورهای اسلامی این است که مردم مسلمان را دچار افتراق کنند.

وی یادآور شد: دشمنان نمی‌توانند آرامش، اخوت، برادری، وحدت و پیشرفت مسلمانان را ببینند برای همین همه استعدادهای تفرقه افکن و ناامن ساز خود را به سمت سرزمین های اسلامی گسیل می‌کنند و این نقشه استکبار، استعمار، صهیونیسم و در راس آنها آمریکا است.

سردار سلامی تاکید کرد: هر سرزمینی دچار تفرقه شود، با ناامنی‌های بی پایان همراه خواهد بود پس کشور و مرزها باید میدان امن باشد ضمن اینکه کشور بدون ایثار، جهاد، از جان گذشتگی، فداکاری و شهادت طلبی امن نمی‌ماند.

وی با قدردانی از خانواده ایثارگران و رزمندگان سپاه در تحمل دوری مستمر از این ایثارگران ادامه داد: این خانواده‌ها دوری عزیزان خود را تحمل می‌کنند تا امنیت در کشور حاکم باشد.

سردار سلامی اضافه کرد: در کنار تلاش برای امنیت، رزمندگان سپاه از جمله قرارگاه حمزه در محرومیت زدایی و کمک به حادثه دیدگان در عرصه‌های مختلف از جمله زلزله اخیر خوی نیز تلاش وافری دارند و این امر در حوزه محرومیت زدایی مستمر است.

وی با اشاره به حضور بیش از ۴۰ ساله سردار محمدتقی اوصانلو در عرصه حفط امنیت و پیشرفت کشور و منطقه و همچنین حضور در سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) گفت: خانواده این شخصیت بزرگوار هم کنار او ایستاده و همراه او هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: این ایثار در تلاش برای امنیت کشور قابل تحسین است و خداوند پاسخ این ایثار را خواهد داد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه این منطقه شهدای زیادی را در عرصه حفظ امنیت و کیان مقدس نظام جمهوری اسلامی و استقلال این کشور بزرگ تقدیم کرده است، افزود: همه این شهدا، در نبرد با اهریمن بوده‌اند.

وی اظهار کرد: همه می‌دانند که مردم ایران به تجزیه طلبان و خائنان، اذن توطئه نمی‌دهند البته هیچ‌کس حاشیه امنی برای زندگی در هیچ سرزمینی برای توطئه ندارد.

امنیت در زندگی مردم

استاندار آذربایجان‌غربی هم با اشاره به اینکه به مدد ایثارگری‌های نیروهای مسلح بویژه قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و سپاه شهدا، امنیت پایداری بر منطقه و استان حاکم است، گفت: این امنیت عامل و رکن اصلی توسعه و سرمایه گذاری و رسیدن آن به ده‌ها هزار میلیارد تومان است.

محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه اثرات امنیت را امروز در زندگی مردم می‌بینیم، افزود: کاهش ریسک سرمایه گذاری در سال گذشته موجب انجام ۴۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این استان شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر ماموریت‌های نظامی و امنیتی، قرارگاه حمزه در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت‌های خوبی داشته و امروز شاهد امنیت پایدار در شمال غرب کشور هستیم.

معتمدیان با بیان اینکه در سال‌های گذشته ناامنی‌هایی در منطقه داشتیم ولی امروز با اقتدار کامل، دشمنان ما در کشورهای دیگر در امان نیستند، ادامه داد: اگر در دفاع مقدس، مرزهای امنیتی ما در شمال غرب کشور بودند، امروز مرزهای امنیتی ما در مرز رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف شاهد اقدامات بسیار موثری در حوزه های امنیتی بودیم، گفت: اقدامات پیش‌دستانه‌ای در جهت امنیت مردم و توسعه پایدار توسط قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) انجام شد که بسیار قابل توجه است.

معتمدیان با قدردانی از فعالیت‌های قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در حوزه‌های محرومیت زدایی تاکید کرد: این قرارگاه در حوادث غیرمترقبه از جمله در زلزله خوی هم اقدامات ارزنده‌ای داشت و در همان ساعات اول شاهد حضور سردار اوصانلو در منطقه بودیم.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه یکی از بزرگترین طرح‌های جهادی ما آبرسانی به روستاهای محروم است که توسط قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) انجام می‌شود، افزود: با اتمام این طرح حداکثر تا پایان فعالیت دولت، همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت آب آشامیدنی بهره مند خواهند شد.

معتمدیان از اجرای موفق حماسه اربعین طی سال گذشته در استان با وجود نگرانی‌های امنیتی خبر داد و یادآور شد: سال گذشته ۷۰ هزار زائر اربعین را از مرز تمرچین‌ عبور دادیم و کوچک‌ترین موضوع امنیتی نداشتیم و امسال هم میزبانی ۵۰۰ هزار نفر در آیین اربعین تمهید شده است.

امنیت پایدار در منطقه

جانشین فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه از تامین ‌امنیت پایدار در مرزهای ‌شمالغرب خبر داد.

سردار مجید ارجمندی‌فر هم اظهار داشت: با حمایت فرماندهان ارشد سپاه شاهد موفقیت‌های بزرگی در منطقه شمالغرب بودیم.

وی افزود: پشتیبانی و ایجاد موکب‌های مردمی در مسیر زائران اربعین حسینی، تامین و استقرار امنیت پایدار در مرزهای منطقه شمالغرب، بهره‌مندی از همراهی مردمی و به ویژه عشایر عزیز در تامین امنیت پایدار بخش کوچکی از این اقدامات بوده است.

جانشین فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: اشتغال‌زایی برای جوانان و متخصصان، اجرای طرح‌های مختلف محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری در استان‌های شمالغرب، اجرای طرح‌های بزرگ راهسازی، آب و نیز اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه نیز در این راستا اجرایی شد.

وی ادامه داد: تقدیر‌ ۳ باره رهبر معظم انقلاب اسلامی از اقدامات رزمندگان قرارگاه با اهدای مدال افتخار به فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نشانه موفقیت در این عرصه بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست