اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: مردم استان از چیدن و مصرف قارچ های وحشی و غیر پرورشی که در مراتع استان می روید، خودداری کنند.

رسول انتظارمهدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قارچ ها به شدت سمی و‌ مرگبار بوده و قابل تشخیص از قارچ های خوراکی نیستند.

وی اضافه کرد: مردم استان در فصل بهار، اقدام به چیدن قارچ های خوراکی از طبیعت می کنند که در بیشتر اوقات قارچ های سمی از خوراکی قابل تشخیص نیستند و مشکلات جدی برای مردم ایجاد می کند.

وی از مردم خواست از مصرف قارچ های غیر مطمئن پرهیز و فقط از قارچ های بسته بندی شده دارای پروانه بهره برداری استفاده کنند.

وی بیان کرد: درصورت مصرف قارچ های رویشی و بروز علایمی نظیر تهوع، استفراغ، اسهال، درد شکم و تعریق که گاهی علائم مغزی مانند توهم، خواب آلودگی، تشنج و بی قراری با آن همراه می شود، شهروندان باید به سرعت به نزدیکترین بیمارستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: مصرف این قارچ ها می تواند آسیب جدی به کبد و اعضای بدن وارد کند و باعث مرگ افراد شود.

انتظارمهدی افزود: علایم مسمومیت با قارچ، چهار تا ۲۴ ساعت پس از مصرف ظاهر می شود.

به گزارش ایرنا، قارچ ها در طبیعت فراوان هستند و انواع مختلفی دارند که بعضی از آنها خوراکی و برخی دیگر سمی بوده و ممکن است افراد هنگام گشت و گذار در مناطق جنگلی و طبیعت، با یکسری گیاهان وحشی و خود رو ازجمله قارچ ها روبرو شوند و تصور شود مصرف این گونه گیاهان نه تنها مضر نیست، بلکه دارای خواص بسیاری است، ولی باید دانست تمام این قارچ ها و گیاهان خوردنی نیستند و تعدادی از آن ها سمی است.

بعضی قارچ ها و گیاهان سمی، بسیار خطرناک هستند و خوردن چند لقمه از آن ها می تواند کبد، کلیه و حتی مغز را از کار بیاندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست