اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: افتخارآفرینی و رشادتهای مردم پیرانشهر تنها مربوط به یک مقطع خاص زمانی نبوده و نیست بلکه تاریخ حکایت از این دارد که مردم این منطقه همیشه در دفاع از آرمانهای والای نظام و انقلاب در صحنه بوده اند و مطمئناً امروز هم بدون همراهی آنها این حماسه عظیم تاریخی در این منطقه شکل نمی گرفت.

سردار حبیب شهسواری با حضور در مرز تمرچین پیرانشهر ضمن بازدید از روند تردد زائرین اربعین حسینی گفت: خدا را شاکریم که امروز به واسطه همکاری و همراهی جمع کثیری از مردم و مسئولان کشوری و لشکری شاهد تردد زائرین امام حسین از طریق مرز تمرچین پیرانشهر هستیم که مطمئناً بدون همراهی آنها این حماسه عظیم تاریخی در این منطقه شکل نخواهد گرفت.

او ادامه داد: با توجه به حمایت های لازم و همراهی مردم همیشه در صحنه منطقه بویژه شهروندان شهر پیرانشهر لازمست تا نهایت تقدیر خود را از این مردم داشته باشیم که همانند سالهای اول انقلاب همراه و همدل و یک زبان پشتیبان آرمانها و ارزش های انقلاب بوده و هستند.

شهسواری اضافه کرد: بدون شک تاریخ انقلاب هرگز این رشادت مردم پیرانشهر را که در قالب هیأت های استقبال، موکب های مستقر در مسیر و هیأت های بدرقه از خود نشان دادند، فراموش نخواهد کرد و این حرکت برگ زرین دیگری از افتخارات مردم این منطقه را به کتاب قطور اسلام اضافه خواهد کرد.

مرز تمرچین یکی از امن ترین مرزهای کشور است

سرهنگ جلیل نقشی، فرمانده سپاه پیرانشهر نیز با حضور در مرز تمرچین پیرانشهر ضمن بررسی روند تردد و عبور زائرین اربعین حسینی به خبرنگار کردپرس گفت: با اتخاذ تصمیات لازم توفیق شد تا امسال مرز تمرچین پیرانشهر بعنوان محل عبور زائرین و عاشقان کربلای حسینی قرار گیرد که واقعاً جای تقدیر و خداقوت دارد.

او در ادامه با اشاره به این موضوع که امیدوارم مجموعه حاضر در ستاد شهرستانی اربعین حسینی بتواند میزبانی شایسته برای زائرین باشند، بیان کرد: با تمهیدات اتخاذ شده اذعان می داریم که مرز تمرچین یکی از امن ترین مرزهای کشور است که با توجه به نزدیکی به شهرهای کاظمین و سامرا می تواند محل عبور جمع زیادی از زائرین مرقد امام حسین از تمامی نقاط کشور باشد.

 نقشی اضافه کرد: همکاری چشمگیر شهروندان خیر و سنی مذهب پیرانشهر در قالب تکریم زائرین و راه اندازی موکب های ویژه استقبال از کاروان های زائرین کربلا رنگ و بویی ویژه به این اتفاق عظیم و تاریخی در منطقه و بویژه در مرز تمرچین پیرانشهر بخشیده است که در نوع خود بی نظیر است.  

اختصاص ۵٠ هزار مترمربع فضای پارکینگ در مسیر منتهی به مرز تمرچین

ایرج آزادی، مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر، نیز در خصوص تشریح آخرین وضعیت پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در گفتگوی اختصاصی خود با خبرنگار کردپرس گفت: به محض اعلام تردد زائرین از مرز تمرچین پیرانشهر ستاد شهرستانی اربعین حسینی با حضور مسئولان مربوطه تشکیل تا نسبت به ارائه بهترین خدمات به زائرین و رفع مشکلات موجود اقدام شود.

او افزود: از همان روزهای اول بازسازی زیرساختها، افزایش ارگان های خدمات رسان و امداد رسانی در طول مسیر و داخل پایانه مرز تمرچین پیرانشهر و همچنین حذف نقاط حادثه خیز بویژه حذف پیچ های خطرناک در محور پیرانشهر تا تمرچین در دستور ستاد اربعین حسینی قرار گرفت و خوشبختانه تا امروز اقدامات شایسته و بسیار خوبی در راستای تحقق برنامه ها انجام شده است.

  آزادی ادامه داد: برای تسهیل در امور رفت و آمد زائرین حدود ۵۰ هزار مترمربع فضای پارکینگ در مسیر منتهی به مرز تمرچین در نظر گرفته شده است که هم اکنون قابل استفاده است.

مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر، ضمن تأکید بر استفاده زائرین از وسایل حمل و نقل عمومی مشخص شده برای تردد اربعین حسینی در هر دو طرف مرز تمرچین و حاج عمران، اضافه کرد: در راستای ارائه خدمات بیشتر به زائرین هم اکنون با افزایش گیت های ورود و خروج به تعداد ۲۰ گیت خروج و ۱۰ گیت ورود و ۸ گیت ورود و خروج در داخل سالن آماده ارائه خدمات به هموطنانی هستند که از طریق مرز تمرچین عازم کربلای معلی می شوند. همچنین با رایزنی های صورت گرفته برای تسهیل در امور حمل و نقل زائرینی که خاک ایران را ترک می کنند تعداد یک هزار دستگاه مینی بوس و ون توسط مسئولان اقلیم کردستان در آنسوی مرز آماده شده اند که کار تردد زائرین را بر عهده دارند.

او در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر تردد زوار خارجی از مرز تمرچین پیرانشهر هم گفت: با توجه به ظرفیت مرز تمرچین بعنوان تنها مرزی که مجوز تردد زائرین خارجی را دارد روزانه شاهد تردد زائرینی از کشورهای ترکیه، آذربایجان و آسیای میانه و … از طریق این مرز هستیم همچنین در روزهای اخیر تعداد زیادی زائرین اربعین از بیشتر نقاط کشور مرز تمرچین پیرانشهر را بعنوان مقصد خروج از کشور انتخاب کرده اند که بدون شک این روند طی روزهای آتی نیز ادامه دار خواهد بود

گفت و گو: عثمان حسن زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست