اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس آخرین آمار، با اضافه شدن ۹ فوتی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون آمار جانباختگان در استان به ۳۸۳ نفر رسیده است.

دکتر جواد آقازاده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در تاریخ ۳ تیر ماه، ۷۵۲ مورد بستری در استان داشته ایم که ۲۴۸ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۵۰۴ مورد مشکوک به ابتلا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: از ۱۴۰ مورد بستری در آی سی یو، ۴۶ نفر بد حال و به ونتیلاتور وصل هستند.

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۴ نفر بستری شده اند که در ارومیه ۴۴، اشنویه ۳، بوکان ۱۳، پلدشت ۲، پیرانشهر ۵،  تکاب ۱۱، ، چایپاره ۱، خوی ۲۳، سردشت ۶،  سلماس ۴، مهاباد ۱۵، میاندوآب ۱۲، شاهین دژ ۱۳ و نقده ۵ نفر بودند.

آقازاده گفت: متاسفانه با ۹ مورد فوتی جدید در این روز، مجموع فوتی های استان به ۳۸۳ مورد افزایش یافت که خوی و بوکان و ارومیه هر کدام یک نفر نفر، میاندوآب ۲ نفر، پیرانشهر ۲ نفر، مهاباد ۲ نفر جان باخته اند.

او با اشاره به آمار متوفیان هر شهرستان به تفکیک گفت: ارومیه تاکنون ۸۶، اشنویه ۴، بوکان ۳۹، پلدشت ۱، پیرانشهر ۲۰،  تکاب ۱۲، چالدران ۲، چایپاره ۳، خوی ۷۷، سردشت ۲،  سلماس ۱۸، شاهین دژ ۱۳،  شوط ۲ ، ماکو ۲ ، مهاباد ۵۵، میاندوآب ۴۰ و نقده ۷ نفر جان باخته دارند.

آقازاده با اشاره به افزایش مبتلایان کرونا در استان گفت: تعداد مرگ و میرها و بیماران بد حال در آی سی یو در استان افزایش یافته اند.

او تصریح کرد: آذربایجان غربی آلوده است سایر هم وطنان به این استان سفر نکنند، این استان در وضعیت قرمز قرار دارد و اگر لازم باشد مجددا اعمال محدودیت ها صورت می گیرد.

او تاکید کرد: در وهله اول مردم از حضور در تجمعات خودداری کنند و در صورت لزوم حضور در بیرون از خانه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده کنند، در غیر این صورت وضعیت حادتر و بدتر خواهد شد.

وارد مدار شدن بیمارستان جامع زنان ارومیه به عنوان سومین بیمارستان برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی از وارد مدار شدن بیمارستان جامع زنان ارومیه نیز به عنوان سومین بیمارستان برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کووید ۱۹ خبر داد.

افزایش تعداد مبتلایان کرونا در آذربایجان غربی در خرداد ماه، تا کنون ۳ بیمارستان را وارد فاز بستری بیماران کووید۱۹ کرد. به نحوی که علاوه بر بیمارستان امام خمینی ارومیه، ۲۹ خرداد ماه بیمارستان طالقانی این شهر نیز به بیماران کرونا اختصاص یافت.

امروز چهارم تیر ماه نیز، سومین بیمارستان وارد فاز بستری بیماران کرونا شد. بیمارستان جامع زنان ارومیه که شمارش معکوس افتتاح آن از اردیبهشت ماه سال جاری به صدا درآمده بود و مقرر شده بود تا در خرداد ماه افتتاح شود اکنون بدون افتتاح به بیمارستان بیماران کرونا اختصاص یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در این خصوص به فارس گفت: به علت افزایش تعداد مبتلایان و تعداد بیماران بستری شده در ارومیه، بیمارستان جامع زنان ارومیه به عنوان سومین بیمارستان نیز برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کووید ۱۹ وارد مدار درمان شهرستان خواهد شد.

جواد آقازاده ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۳۲ نفر از در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی مبتلا به سندروم حاد تنفسی بستری شدند که تعداد ۵۰۳ نفر مشکوک به کرونا  و ۲۲۹ نفر مبتلا به کرونا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی تصریح کرد: تعداد ۱۳۴ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند که وضعیت ۴۸ نفر از بیماران وخیم گزارش شده و این تعداد از بیماران به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

دو روز پیش تیمی از وزارت بهداشت و درمان در پی وخامت وضعیت کرونا در آذربایجان غربی به این استان سفر کرده بودند و از شهرهای مهاباد، ارومیه، خوی و سلماس بازرسی کردند.

 رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در بازدید از برخی مراکز درمانی آذربایجان غربی در پی افزایش صعودی آمار کرونا در این استان گفت: کم کم برخی از بیمارستانها با کمبود تخت مواجه هستند ، همه تلاش ما بر این است که مبادا فرد بیماری نیازمند بستری باشد ولی امکانات آن فراهم نباشد . خوشبختانه دانشگاه تمام تلاش خود را بکار گرفته که این اتفاق رخ ندهد اما باز هم تاکید می کنم که نیازمند همکاری مردم هستیم .

دکتر گویا با بیان اینکه آینده قابل پیش بینی نیست و ممکن است روزهای سخت تری را در پیش رو داشته باشیم، گفت: هرچند دانشگاه خود را آماده کرده است ولی این آمادگی دوطرفه است و یک طرف آن هم مردم هستند که باید آماده باشند و همکاری نمایند تا روزهای سخت تری را شاهد نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست