اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت:  با اضافه شدن ۱۰ تن دیگر مجموع فوتی های کرونا در آذربایجان غربی به ۷۰۰ نفر رسید و با توجه به اینکه آمار فوتی ها در تمامی شهرستان های استان وجود دارند، نشان می دهد که میزان کشندگی ویروس کرونا بالا رفته است.

دکتر جواد آقازاده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در تاریخ ۲ مرداد ماه، ۵۹۳ مورد بستری در استان داشته ایم که ۲۸۵ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۳۰۸ مورد مشکوک به ابتلا هستند.

او ادامه داد: برخی از بیماران با علایم قلبی، گوارشی به عنوان بیماران مشکوک کرونا مراجعه کرده اند، حتی اخیرا بیمارانی با علایم عصبی مراجعه کرده اند.

آقازاده با بیان اینکه در عرض این روز ۱۱۵ نفر بیمار در سطح استان بستری شده اند گفت: در آی سی یو  ۱۴۹ بیمار مبتلا به کرونا بستری شده اند که از این تعداد  نفر بد حال و ۴۷ به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

به گفته آقازاده؛  با  ۱۰ مورد فوتی جدید در این روز، مجموع فوتی های استان به ۷۰۰ مورد افزایش یافت و آمار فوتی ها در تمامی شهرستان های استان وجود دارند و نشان می دهد که میزان کشندگی ویروس کرونا بالا رفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تاکید کرد: مردم سعی کنند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و با همکاری یکدیگر چرخه ویروس قطع شود از شرکت در مراسم عروسی و مجالس ختم خودداری کنند.

دکتر آقازاده با اشاره به اهمیت بالای ماسک در پیشگیری از بیماری گفت: در وهله اول مردم از حضور در تجمعات خودداری کنند و در صورت لزوم حضور در بیرون از خانه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده کنند، دستان خود را با آب و صابون بشویند در غیر این صورت وضعیت حادتر و بدتر خواهد شد.

او ادامه داد: در گردهمایی های زیر ۱۰ نفر هم از کولر های گازی استفاده نکنید زیرا باعث چرخش ویروس خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست