اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : قطعی مکرر اینترنت، تلفن همراه و نبود خطوط تلفن و اینترنت در برخی از روستاها و شهرستان‌های آذربایجان‌غربی مشکلات فراوانی را برای مردم استان به وجود آورده که که نیاز است مسئولان برای مردم فکری داشته و این مشکل را حل کنند.
قطع مکرر اینترنت و تلفن همراه و نبود خطوط تلفن و اینترنت در برخی از روستاها و شهرستان‌های آذربایجان‌غربی مشکلات فراوانی را برای مردم استان به وجود آورده است.
با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس فعالیت روزمره وابسته به تلفن و اینترنت است اما بسیاری از روستاها و شهرهای استان از این امکانات محروم هستند که نیاز است مسئولان برای مردم فکری داشته و این مشکل را حل کنند چرا که مسئله اینترنت در عصر دیجیتال که بسیاری از کسب و کارهای مردم وابسته به اینترنت است امری ضروری به شمار می رود.
در سال‌های اخیر عدم آنتن‌دهی موبایل و ضعف اینترنت تلفن همراه به یکی از مهم‌ترین مطالبات در شهرستان‌های استان تبدیل شده است اما عملا مسئولان گوش شنوایی برای رسیدگی به این معضل و رفع آن ندارند، سال تحصیلی جدید که از ۱۵ شهریورماه آغاز شد کار آموزش در فضای مجازی را به یک دغدغه اصلی تبدیل کرده است.
سارا نیکی یکی از شهروندان ارومیه‌ای در خصوص نبود و کندی اینترنت در روزهای کرونایی گفت:با شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و سیاست در خانه بمانیم، انتظار می‌رفت بعد از گذشت بیش از یک سال از این ویروس در کشور و استان خصوصا در روستاها این مشکل حل شود که متاسفانه مشکل اینترنت نه تنها حل نشده بلکه قطعی مکرر برق‌ها این گرفتاری را چندین برابر کرده است.
لیلا مرادی یکی از ساکنان روستاهای دور افتاده استان با بیان اینکه بیشتر ساکنین روستای ما حتی از تماس‌های ضروری خود محروم هستند، گفت: مردم روستاها بیشتر اوقات برای رفع این مشکل اینترنت به اجبار به ارتفاعات روستا و پشت‌بام‌های منازل خود می‌روند که این موضوع باعث گلایمندی افراد شده است.
مرتضی موسوی یکی از دانشجویان در چالدران با گلایمندی بیان کرد: متاسفانه با وجود پیگری‌های مکرر نماینده این شهرستان هنوز مشکل اینترنت مرتفع نشده است.
وی افزود: اینترنت یکی از ملزومات امروزه است اما در چالدران بعضی اوقات حتی در آنتن‌دهی تلفن همراه هم رنج میبریم بنابراین از نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیرکل مخابرات استان انتظار است که چاره‌ای بیاندیشند.
محمد‌علی‌پور رحمتی نماینده مردم شهرستان‌های ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس اظهار داشت: طی جلسه‌ای با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، چگونگی پوشش اینترنتی روستاهای شهرستان‌های ماکو، چالدران، شوط و پلدشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش تسنیم ؛ وی تصریح کرد: در این جلسه وزیر ارتباطات دستور نصب تجهیزات و راه‌اندازی ۱۶ ایستگاه اینترنت روستایی را در شهرستان‌های ماکو، چالدران و شوط صادر کرد که امیدواریم هر چه سریع‌تر مشکل اینترنت این شهرستان‌ها مرتفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست