اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: نگهداری و بازسازی ایستگاه های راه آهن با توجه به درآمدهای حاصله از این استان در حد قابل قبولی نیست. شرکت راه آهن باید به تمامی تعهدات خود در زمینه ایمن سازی مسیر انجام دهد و هیچ قصور و ترک فعلی در این زمینه قابل قبول نیست .

یاسر رهبردین در جلسه بررسی ابعاد حادثه خروج قطار ارومیه- تهران از ریل، با اشاره به دستور اکید مقام عالی استان بر معرفی مسببان این حادثه و جلوگیری از وقوع چنین حوادثی افزود: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشته و نباید اجازه داد چنین حوادثی در این مسیر رخ دهد.

او همچنین بر بازرسی های مداوم و اصلاحات مورد نیاز مسیر  راه آهن در اسرع وقت برای ایمن سازی مسیر تاکید کرد و گفت: نگهداری و بازسازی ایستگاه های راه آهن با توجه به درآمدهای حاصله از این استان از  موضوعات مهم و تاثیر گذار است، اما اقدامات سنوات گذشته در این خصوص در حد قابل قبول نبوده است.

دیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در جلسه این با ارائه گزارشی از روند حادثه، بر تهیه گزارش جامعی از اقدامات انجام شده برای نگهداری و بازسازی شبکه راه آهن استان در چندسال گذشته و مقایسه آن با درآمدهای حاصل از جابجایی بار و مسافر تاکید کرد و گفت: متولیان شرکت راه آهن آذربایجان در استان پاسخگوی نیازها  و مطالبات عمومی نیستند.

سید محسن حمزه‌لو با انتقاد از رویه فعلی، ساخت دیوار حائل در محل ترانشه را جزو مسئولیت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بیان کرد و افزود: این شبکه ریلی ظرفیت اتصال به راه آهن اروپا را دارد و یک کریدور مهم را تشکیل  می‌دهد و درصورت توسعه شاهد افزایش سهم شبکه ریلی آذربایجان غربی در لجستیک و ترانزیت بین الملل خواهیم بود.

جلسه بررسی ابعاد حادثه قطار ارومیه – مراغه پس از تشکیل کمیته مدیریت بحران راه و شهرسازی، با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، رئیس شورای هماهنگی و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، مدیر کل راه آهن آذربایجان و اعضای کمیته مدیریت بحران راه و شهرسازی برگزار و مقرر شد گروه های کارشناسی با شناسایی ترانشه های ناامن و انجام اقدامات ایمنی در مسیر راه آهن ارومیه- مراغه از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

چهارشنبه هفته گذشته دیزل مسافری قطار تهران- ارومیه در نزدیکی ایستگاه رشکان به علت ریزش ترانشه خاکی از خط خارج شد که خوشبختانه خسارت جانی درپی نداشت.

گفتنی است؛ خط راه آهن ارومیه – مراغه بعد از دو دهه وقفه با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن کشور سال ۹۷ افتتاح شد ولی تاکنون این زیرساخت نقشی در توسعه استان نداشته و آذربایجان غربی هنوز اداره کل راه آهن مستقل ندارد!

پاییز امسال استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت های باری و مسافری راه آهن استان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی، خواستار ایجاد اداره کل راه آهن آذربایجان غربی و استقلال این اداره کل از آذربایجان شرقی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست