اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

چهار کاندیدا در استان آذربایجان غربی برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری رقابت می کنند.

آوای مرز :ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حالی همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود که چهار کاندیدای خبرگان در آذربایجان غربی تأییدصلاحیت شده اند و در یازدهم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

فضای تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری نیز همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی این روز‌ها در آذربایجان غربی همانند سراسر کشور پرشور و گرم است و ۴ نفر از ثبت نام کنندگان خبرگان رهبری که در آذربایجان غربی تأیید صلاحیت شده‌اند در حال معرفی خود برای کسب آرای مردمی هستند.

فرماندار ارومیه و رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه خبرگان رهبری در آذربایجان غربی به خبرنگاران گفت: صلاحیت چهار نامزد برای حضور در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان تأیید شده که برای تصدی سه کرسی رقابت می‌کنند.

غلامحسین عماری اظهار کرد: ۲۱ نفر برای حضور در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی نام نویسی کرده بودند که از این تعداد سه نامزد تأیید صلاحیت شدند که برای تامین شرایط برگزاری این انتخابات به یک نفر دیگر نیز نیاز داشت که با تغییر حوزه انتخابیه یک نفر تعدا داوطلبان به چهار نفر رسید و در حال تبلیغات هستند.

فرماندار ارومیه افزود: افراد تأیید صلاحیت شده به ترتیب حروف الفبا شامل آیت الله محمدحسین بیاتی، آیت الله عسکر دیرباز، آیت الله سیدعلی اکبر قریشی، و آیت الله جواد مجتهد شبستری  هستند.

معرفی ۴ داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان در آذربایجان غربی+عکس

آیت الله محمدحسین بیاتی

حجت الاسلام محمدحسین بیاتی متولد ١٣۶١ دارای مدرک تحصیلی دکتری حقوق بین الملل از دانشگاه تهران بوده که کاندیدای مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه آذربایجان غربی است.

سوابق تحصیلی: تحصیلات حوزوی سطح چهار فقه اصول از حوزه علمیه قم، اجتهاد (مورد تأیید شورای محترم نگهبان در پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری و نیز تاییدیه توسط جمعی از فقها و اساتید معظم، تحصیلات دانشگاهی دکتری الهیات (فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه تهران موضوع رساله بررسی رابطه رشد و مسئولیت کیفری در فقه امامیه و حقوق ایران کارشناسی ارشد حقوق بین الملل از دانشگاه تهران موضوع رساله مفهوم جامعه بین المللی و مسئولیت در برابر آن کارشناسی حقوق قضائی از دانشگاه تهران سوابق آموزشی تدریس دروس مقدمات و سطوح در حوزه علمیه تهران (مدرسه علمیه مروی).

سوابق تدریس: تدریس فقه العقود در حوزه علمیه قم، فقه تخصصی جزاء در مدرسه عالی قضاوت قم و تهران، گزیده متون تاریخی به زبان عربی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی (مدعو)، متون فقه استدلالی کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران (مدعو)، دروس اصول فقه حقوق تجارت حقوق کار حقوق تطبیقی و حقوق جزای اختصاصی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، فقه استدلالی دوره دکتری و کارشناسی ارشد مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و خدمات دولتی، فقه استدلالی در دوره دکتری دانشگاه عدالت تدریس فقه استدلالی و اصول فقه در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از جمله سابقه تدریس این نامزد مجلس خبرگان است.

سوابق پژوهشی: پژوهشگر مرکز تحقیقات حقوقی شورای نگهبان کارشناس همکار مؤسسه دایره المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت (علیهم السلام) و تألیف کتاب مبانی فقهی نظرات فقهای شورای نگهبان که تا کنون ۲ جلد از آن به چاپ رسیده است.

تألیف کتاب المبانی الفقهیه لقانون العقوبات الإسلامیه تألیف کتاب فقه القضاء تألیف کتاب المطور فی فقه الائمه الاثنی عشر تألیف کتاب مباحث پیرامون تعزیر تألیف کتاب اسس المنهاج درس گفتار کتاب ثلاث رسائل فی الجهاد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ترجمه کتاب محاضرات فی الثوره الحسینیه اثر حضرت آیه الله العظمی هاشمی شاهرودی که با عنوان “گفتار‌هایی پیرامون نهضت حسینی” به چاپ رسیده است.

ترجمه کتاب «معطیات آیه الموده اثر حضرت آیه الله العظمی هاشمی شاهرودی که با عنوان «آموزه‌های آیه مودت» به چاپ رسیده است. تدوین کتاب الحلقه الثالثه صیاغه جدیده اثر شهید آیت الله صدر که توسط بنیاد فقه و معارف اهل بیت (علیهم السلام) به چاپ رسیده است.

سوابق اجرایی: معاونت پژوهشی دانشگاه عدالت از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ و ریاست دانشگاه عدالت از سال ۱۳۹۴ تاکنون از جمله سوابق اجرایی این نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان‌غربی است.

معرفی ۴ داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان در آذربایجان غربی+عکس

آیت الله عسکر دیرباز

آیت الله عسگر دیرباز (زاده ۱۳۳۸ در میانه) روحانی، استاد حوزه و دانشگاه، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری و ریاست مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران را بر عهده دارد.

وی تا هفت سالگی مثل بقیه بچه‌های آن دوران روزگار گذرانیده، پس از ابتدایی و راهنمایی که دومین سالی بود که نظام سه ساله راهنمایی برقرار شده بود وارد دبیرستان شد، پس از اخذ دیپلم تجربی در دبیرستان صدر اوحدی وارد حوزه علمیه قم شد.

از سال دوم دبیرستان ضمن مطالعه کتب درسی کتاب‌های دینی و اجتماعی مطالعه و بدین ترتیب وارد حوزه علمیه قم شد، از سال سوم تحصیل شروع به تدریس کرد و تمام کتاب‌های درسی ادبیات عرب را تدریس کرد پس از آن به تدریس لمعه و مکاسب و کفایه مشغول شد، البته پس از گذراندن تحصیل این‌ها نزد اساتید عالیقدری همچون آیت الله اشتهاردی، وجدانی فخر (ره)، اعتمادی، ستوده (ره)، آیت الله العظمی فاضل (حدود و قصاص) و آیت الله العظمی تبریزی (اواسط مکاسب و طهارت) و آیت الله العظمی وحید خراسانی (اصول و فقه).

دروس اشارات و اسفار حضرت آیت الله حسن زاده آملی و جوادی آملی هم را نیز به مدت ۳ سال داشته است. ضمن تدریس در دانشگاه تا حدی دروس خارج و تدریس مکاسب و کفایه را ادامه داد، تا آنکه اخیراً عمدتاً مطالعات فلسفی دارد. همچنین در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در زمینه اقتصاد و فلسفه اقتصاد تالیفاتی داشته که منتشر شده است.

آیت الله دکتر دیرباز در سال ۱۳۸۲ مدرک دکتری فلسفه اسلامی را دانشگاه تربیت مدرس تهران اخذ کرده است.

وی در حال حاضر ریاست دانشگاه جامع دولتی قم را بر عهده دارد، که در این مجموعه ۸ هزار و ۵۰۰ دانشجو در حال تحصیل بوده، ۲۵۰ هیئت علمی و ۴۰۰ کارمند وجود دارد، همچنین بیش از ۵ هزار نفر دانشجوی خارجی از اتباع کشور‌های پنج قاره بزرگ دنیا در این مرکز علمی در حال تحصیل علم و معرفت هستند.

آیت الله دکتر عسگر دیرباز ریاست عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، پژوهش در زمینه فلسفه علم و اسلامی‌سازی علوم و علم اقتصاد، مسئولیت انجمن معرفت‌شناسی حوزه علمیه قم، عضویت اتاق فکر سازمان صدا و سیمای مرکز قم، تدریس در طرح ضیافت اندیشه اساتید و دانشجویان، عضویت مجمع عالی حکمت اسلامی حوزه علمیه قم را در سوابق خود دارد.

کتب تألیف شده وی عبارت هستند از، مبانی اقتصاد خرد / پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، توسعه پایدار / پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، فلسفه اقتصاد / پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مناسبات دینی و اقتصاد / هنوز منتشر نشده، مبانی عقلی احتجاجات معصومین علیهم السلام / هنوز منتشر نشده، تجرد ادراک در حکمت متعالیه / (پایان نامه کارشناسی ارشد) / مرکز تربیت مدرس قم، امکان در فلسفه کانت و صدرا / (پایان نامه دکتری) / دانشگاه تربیت مدرس تهران.

مقالات وی نیز عبارت هستند از سیری در مثنوی طاقدیس / ماهنامه پیام حوزه / ۳۳، عدالت اقتصادی در نهج البلاغه / پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی / دانشنامه علوی، عدالت مقایسه‌ای / فصلنامه حوزه و دانشگاه، عینیت علمی و نگرش دینی / فصلنامه حوزه و دانشگاه، جستاری در باب امکان / فصلنامه مفید و سیری در طاقدیس / پیام حوزه / شماره ۳۳.

معرفی ۴ داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان در آذربایجان غربی+عکس

آیت الله سید علی اکبر قریشی

سید علی اکبر قریشی در سال ۱۳۰۷ در شهرستان بناب دیده به جهان گشود. پدر وی از روحانیون معروف و از ائمه جماعت آن شهر بود. در تشییع پیکر پدر وی در سال ۱۳۲۳ مردم چنان اجتماع عظیمی برپا کردند که در آن زمان کم‌نظیر بود و سبب شد که همه اعضای یک خانواده بهایی مسلمان شوند.

مادر وی از زنان مؤمنه و اهل عمل و ولایت بود. سید علی اکبر قریشی دروس فارسی را در مدراس ملی آن روز خواند. چون خانواده‌های مذهبی از فرستادن فرزندان خود به مدارس دولتی تازه تأسیس خودداری می‌کردند، مقدمات عربی را نزد پدر و در حوزه علمیه بناب فرا گرفت و در سال ۱۳۲۴ برای تکمیل دروس خود وارد حوزه علمیه قم شد. اساتید وی در آن حوزه عبارت بودند از: آیات بروجردی‌، سلطانی‌، سید حسن قاضی‌، لنکرانی (پدر آیت‌الله فاضل لنکرانی‌) و میرزاتقی زرگر.

وی در حوالی سال‌های ۱۳۳۴ به ارومیه رفت و در آنجا سکونت گزید و تا سال ۱۳۴۲ کم‌وبیش در مبارزات ضد رژیم شرکت می‌کرد. از سال ۱۳۴۲ که امام خمینی مبارزات خود را به اوج رساند، پیوسته در خط امام و پیرو آن بزرگوار بود. از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ یکی از کارهای روزمره او احضار شدن به ساواک و شهربانی بود. وی بارها از منبر رفتن منع شد و حتی یک‌بار این ممنوعیت تا یک سال طول کشید و سرانجام در ارومیه کمیسیون حفظ امنیت اجتماعی آن شهرستان تشکیل و وی به مدت یک سال به بافت کرمان تبعید شد.

اوایل اردیبهشت ۱۳۵۷ وی را تحت‌الحفظ به بافت کرمان بردند و به مأموران آن شهرستان سپردند. پس از گذشت چند ماه‌، در اثر تشنج در ارومیه‌، تبعید شکست و رئیس شهربانی بافت به وی گفت که او آزاد است و می‌تواند به ارومیه برگردد. در آن سال‌ها آیت‌الله علی مشکینی نیز در ماهان کرمان در تبعید بود و آیت‌الله سید محمود طالقانی را هم از بافت به نقطه دیگری انتقال داده بودند. در بازگشت از ارومیه استقبال کم‌نظیری از سید علی اکبر قریشی شد؛ به‌طوری که ساواک و شهربانی آن شهر متحیر شدند. ایشان پس از بازگشت از تبعید، امامت جماعت مسجد اعظم ارومیه را به عهده گرفت و آن مسجد را کانون مبارزات خود قرار داد. به علت تجمع جوانان و مردم انقلابی در مقابل مسجد، بیشتر روزها جلوی مسجد توسط مأموران رژیم گاز اشک آور انداخته می‌شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌، آن شهر گرفتار مشکلاتی شد ولی او توانست همراه با سایر روحانیون در برابر توطئه‌های ضد انقلاب در بین مردم روشنگری و تلاش نماید. وی از سال ۱۳۵۸ از سوی مردم استان آذربایجان غربی به نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی انتخاب شد.

در سال ۱۳۶۱ به اولین دوره مجلس خبرگان رهبری‌، در سال ۱۳۶۹ به دومین مجلس خبرگان و در سال ۱۳۷۷ به سومین دوره این مجلس راه یافت‌. از سال ۱۳۵۸ نمایندگی امام و ولی‌فقیه را در جهاد سازندگی استان آذربایجان غربی و نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ارومیه را نیز به عهده داشته است‌. کارهای عمده وی در این دوره‌، تبلیغ‌، ارشاد، منبر و تدریس در حوزه علمیه و دانشگاه ارومیه و رسیدگی به مشکلات مردم بوده است‌.

وی هم‌اکنون‌علاوه بر نمایندگی مردم استان آذربایجان غربی در چهارمین دوره مجلس شورای اسلامی‌، امامت جماعت مسجد اعظم ارومیه و ریاست کانون توحید آن شهر را برعهده دارد.

تألیفات وی عبارتنداز: تفسیر احسن الحدیث (دوازده جلد) قاموس قرآن (هفت جلد دایره‌المعارف قرآن‌) مفردات نهج‌البلاغه (دو جلد) خاندان وحی (زندگی چهارده معصوم‌) نگاهی به قرآن شخصیت حضرت مجتبی (ع) اتفاق در مهدی موعود (عج) مرد مافوق انسان‌، حسین سیری در عالم برزخ معاد از نظر قرآن و علم المعجم المفهرس لالفاظ الصحیفه السجادیه سیری در اسلام‌.

معرفی ۴ داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان در آذربایجان غربی+عکس

آیت الله جواد مجتهد شبستری

جواد مجتهد شبستری (زاده ۱۳۴۵ در قم) فرزند محسن مجتهد شبستری و نماینده دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری از استان آذربایجان غربی است. جواد مجتهد شبستری از نوادگان میرزا کاظم مجتهد شبستری از مراجع تقلید آذربایجان است.

شبستری مقدمات علوم دینی و بخشی از فقه و اصول و دروس اخلاق را از محضر آن مرحوم و اساتید برجسته تهران فرا گرفت.

در سال ۱۳۶۸ برای تکمیل تحصیلات دینی وارد حوزه علمیه قم شد و در نزد عالمان بزرگی همچون آیات عظام میرزا جواد آقاتبریزی، وحید خراسانی و جوادی آملی دروس فقه، اصول، تفسیر و فلسفه را بهره‌مند شد و بیش از بیست سال است که به عنوان مدرس حوزه و دانشگاه در طریقت علم و دین مبادرت ورزیده و در حوزه علمیه قم و جامعه المصطفی العالمیه طلاب وارسته‌ای را تربیت کرده است.

آثار پژوهشی و مقالات متعددی در زمینه‌های مختلف از وی منتشر شده و همچنین ده‌ها رساله و پایان نامه را راهنمایی و داوری کرده است.

آیت الله جواد مجتهدشبستری با آغاز هجمه دشمن بعثی به میهن اسلامی مان، رزم در جبهه‌ها را پیش گرفته و همراه رزمندگان و ایثارگران شد.

وی تاکنون در کنار تدریس، تبلیغ و تربیت طلاب، عضویت در مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم و بسیج اساتید و نخبگان حوزه قم را در کارنامه خود دارد.

سوابق علمی: ورود به مدرسه آیت الله مجتهدی تهران در سال ۱۳۶۳، هجرت به حوزه علمیه قم در سال ۱۳۶۸ وحضور در درس آیات عظام میرزا جواد آقاتبریزی، وحید خراسانی و جوادی آملی، مدرس حوزه، دانشگاه و جامعه المصطفی العالمیه، تألیف آثار پژوهشی و مقالات متعدد در زمینه‌های مختلف و همچنینراهنمایی و داوری ده‌ها رساله و پایان نامه. همچنین تألیف کاربرد قواعد اصولی در استنباط احکام، مکاتب و مناهج اجتهاد، قواعد فقهیه و الفقه المقارن.

مسؤولیت‌ها و سوابق اجرایی: عضویت در مجمع نمایندگان طلاب و بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست