اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  سرپرست یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری هیچ گونه مجوزی برای شکار پرندگان یا حیات وحش از سوی این سازمان صادر نشده و در صورت مشاهده، با متخلفان برخورد می‌شود.

رضا معصومی در این باره افزود: بر اساس قانون شکار و صید هر گونه شکار و یا زنده گیری حیات وحش از جمله پرندگان وحشی جرم بوده و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

سرپرست یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی به ایرنا گفت: از دوستداران محیط زیست و حیات وحش درخواست می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه شکار و صید موارد را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست و پاسگاه های محیط بانی گزارش دهند.

او اظهار کرد: به علت اهمیت ملی، منطقه ای و بین المللی زیستگاه های حیات وحش و به منظور حفظ تعادل اکولوژیکی و اهمیت و نقشی که حیوانات و پرندگان در زنجیره حیات طبیعی ایفا می‌کنند، کانون هایی از استان آذربایجان غربی به عنوان مناطق حفاظت شده شناسایی شده تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از شکار بی رویه و انقراض نسل وحوش موجود در آنها به عمل آید.

معصومی ادامه داد: منطقه حفاظت شده پارک ملی ارومیه، منطقه حفاظت شده (مراکان) در شمال آذربایجان غربی و منطقه حفاظت شده دشت سوتا و حمامیان، منطقه میرآباد و حریم تالابهای استان از مهم ترین این مناطق هستند.

او اضافه کرد: به منظور تأمین امنیت جانوران پنج منطقه نیز از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان منطقه شکار ممنوع اعلام شده‌است که شامل دره قاسملو بین ارومیه و اشنویه، زرآباد خوی، آغ گل ماکو، دشت بیان شاهین دژ و نیزارهای کوه قیط میمند شهرستان نقده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست