اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی از منتفی شدن سایت پسماند تالاو(تلخاب) در میاندوآب خبر داد.

پس از آنکه فرماندار میاندوآب در همراهی با استاندار آذربایجان غربی در روز ۱۲ اردیبهشت ماه، به صورت هوایی از جانمایی سایت دفن زباله این شهرستان در نزدیکی روستای تالاو(تلخاب)  بازدید کردند، مقرر شد تا به زودی عملیات اجرایی این سایت آغاز شود، اما بلافاصله صدای اعتراض مردم منطقه «شامات» بلند شد.

همچنین نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در دو نامه جداگانه به قائم مقام امور حقوقی وزارت کشور و استاندار آذربایجان غربی، خواستار جلوگیری از انتقال سایت پسماند میاندوآب به منطقه «شامات» با اراضی کشاورزی حاصلخیز شد.

محمودزاده در این نامه آورده بود؛ با توجه به اینکه انتقال سایت زباله به این منطقه باعث تبعات اجتماعی و اقتصادی شدیدی در حداقل ۱۴ روستای بزرگ منطقه خواهد شد و ضرر زیان فراوانی به منابع آبی کشاورزی، شرب و اراضی کشاورزی وارد می‌کند و از سوی دیگر سبب نارضایتی شدید اهالی و کشاورزان این منطقه خواهد شد، لذا خواهشمندیم دستور فرمایید سریعاً به موضوع اعتراض اهالی محترم این منطقه رسیدگی و از انتقال سایت زباله میاندوآب به آن منطقه جلوگیری شود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی از منتفی شدن سایت پسماند تالاو(تلخاب) در میاندوآب خبر داد.

حجت جباری با اشاره به اینکه مکان‌یابی سایت جمع‌آوری زباله بر عهده شهرداری میاندوآب است به تسنیم گفت: هم اکنون همه دست به دست هم داده تا برای جمع‌آوری زباله‌های شهری میاندوآب یک سایت مناسب انتخاب شود اما مکان‌هایی که انتخاب شده بود دارای برخی مشکلات بودند که قطعی نشد.

او با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست نیز بر مکان‌یابی آن اظهارنظر می‌کند، افزود: از جمله مشکلات آن این است که برخی تعارضات اجتماعی به وجود آمده و مردم از انتخاب برخی مسیرها و مکان‌ها رضایت ندارند و به همین سبب اداره کل حفاظت محیط زیست نیز به شدت پیگیر این قضیه است تا در اسرع وقت، سایت مناسبی برای جمع‌آوری پسماند میاندوآب انتخاب شود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: پیش از این، سایت «تلخاب» مورد مطالعه قرار گرفته و انتخاب شده بود و حتی اداره کل حفاظت محیط زیست برای آن مجوز صادر کرده بود اما مردم محلی و نهایت فرماندار این شهرستان با تلخاب موافقت نکردند و به همین سبب هم اکنون به دنبال مکان‌یابی سایت دیگری هستند که امید است در اسرع وقت انتخاب شود.

جباری اظهار کرد: با توجه به بیم گسترش بیماری‌های عمومی باید شهرداری و فرمانداری میاندوآب در اسرع وقت نهایت تلاش خود را برای حل این معضل انجام دهند.

به گزارش کردپرس، منطقه شامات در شمال شرق مهاباد شامل دشت های حاصلخیز بکشاورزی است که  در ابتدای دهه هفتاد، به انضمام دهها روستای کردنشین  دیگر از مهاباد جدا و به میاندوآب ملحق شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست