اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : موزه پلیس همزمان با هفته نیروی انتظامی با حضور مسؤولان نظامی، انتظامی و فرهنگی آذربایجان‌غربی در داخل موزه مردم‌شناسی ارومیه راه‌اندازی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی بعد از ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح موزه پلیس افزود: آمادگی داریم تا موزه بخش‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی گوناگون را در ارومیه راه اندازی کنیم.

مرتضی صفری افزود: زمینه سازی برای راه اندازی موزه توسط دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف نظیر موزه آب، ورزش و غیره از رویکردهای جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی است تا داشته‌ها و سیر تحول فعالیت‌های خود را به نمایش بگذارد.

وی اظهار کرد: جای موزه پلیس در ارومیه خالی بود و با راه اندازی این مرکز، خلاء این بخش پر شد؛ این موزه حاوی تصاویر گذشته و حال پلیس است که به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی هم در این آئین گفت: موزه مردم شناسی ارومیه، اصالت فرهنگی این استان را نشان می‌دهد و جایگاه ویژه ای در کشور دارد.

سردار رحیم جهانبخش ادامه داد: جای موزه پلیس در اینجا خالی بود و با راه اندازی آن، شاخص‌ها و مؤلفه‌های بشری برای تحقق عدالت، پیشگیری از انحرافات اجتماعی در مجموعه تاریخ پلیس به عنوان حافظ هنجارها به نمایش گذاشته شد.

وی ادامه داد: پلیس در عصرهای مختلف، ردپای خوبی داشته است که این موزه بستری برای به نمایش گذاشتن این ردپاها شد.

سردار جهانبخش اظهار کرد: با اطلاع رسانی و مشارکت اعضای پلیس و ارتقای مواردی که اینجا به نمایش گذاشته شده، سعی خواهد شد جذابیت خاصی به موزه جنگ داده شود.

وی افزود: همچنین اسناد و تصاویری از دوره‌های مختلف پلیس و همچنین نمادهای آن به نمایش گذاشته شده که می‌تواند جذاب باشد.

موزه پلیس شامل سیر تحول پلیس از دوره‌های مختلف تاکنون است و اشیا، تابلو عکس، احکام کارگزینی پرسنل، مکاتبات اداری، مأموریت‌های درون شهری، رژه و مراسم، تصاویر چهره‌ها و شخصیت‌های معروف، تاریخچه پلیس در آذربایجان غربی و ایران، ویترین ادواتی که در گذشته استفاده می‌کردند، انواع بی سیم، انواع دستبندهای پلیس، آرم‌ها و نشان‌ها را شامل می‌شود.

همچنین عکس‌های مربوط به پلیس قبل و بعد از انقلاب، نمودار و چارت تشریح وظایف مربوط به پلیس قبل از اسلام از زمان هخامنشیان تا دوره قاجار به نمایش گذاشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست