اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: میزان بی سوادی زنان در مهاباد ۶ برابر مردان است و۶ هزار و ۵۲۵ نفر زن بی سواد شناسایی شده اند.

کریم سلیمانی در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی مهاباد افزود: هم اکنون ٨ هزار و ۱۷۲ نفر در این شهرستان بی سواد شناسایی شده که از مجموع آنان یک هزار و ۶۴۷ نفر مرد و ۶ هزار و ۵۲۵ نفر از زن هستند.

او با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۵۰۳ از افراد بی‌سواد مهاباد باسواد شدند، اضافه کرد: هم اکنون شهرستان مهاباد از لحاظ میزان بی سوادی از ۲ شهر آخر آذربایجان غربی به رتبه هفتم استان ارتقا یافته است.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد در خصوص آموزش در کلاس‌های سوادآموزی نیز گفت: در این دوره‌ها حداقل مهارت خواندن و نوشتن، درک و فهم متون ساده فارسی و کسب مهارت های اولیه روخوانی قرآن، آشنایی با معارف دینی و فرهنگ اسلامی و انجام دادن محاسبه‌های ریاضی در حد چهار عمل اصلی به سوادآموزان آموزش داده می‌شود.

گفتنی است؛ اواخر تابستان امسال رییس اداره سوادآموزی شهرستان مهاباد گفته بود: این شهرستان پس از خوی، در رتبه دوم بالاترین نرخ بی‌سوادی در آذربایجان غربی قرار دارد که ٧ هزار و ٩٧۵ نفر از آنان را زنان این شهرستان تشکیل می دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست