اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر امور آب و فاضلاب ارومیه گفت: میانگین مصرف آب در ارومیه به ازای هر نفر در شبانه روز دو برابر میانگین جهانی و برابر ۲۴۰ لیتر بوده و این میزان در کشور نیز برابر۱۵۰ لیتراست.

سعید کامیاب فر در گفت و گویی خبری اظهار کرد: میزان مصرف آب در ارومیه همچنان بالاست و انتظار می رفت در این وقت سال از برخی چاه های موجود در شهر استفاده ای نشود اما متاسفانه ارومیه همچنان جز شهرستان های پر مصرف کشور بوده و مصرف آب در تابستان سال جاری در این شهرستان رکورد زد.

او گفت: متاسفانه کاهش چشمگیر بارندگی ها در ارومیه و افزایش مصرف آب در این شهر باعث کاهش ذخیره آب سد شهرچایی ارومیه شده که تداوم این وضع ارومیه را با بحران آب مواجه خواهد کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب ارومیه اظهار کرد: همچنین کمبود بارش ها باعث کاهش آب سفره های زیر زمینی شده که این مساله سبب شده تا امور آب و فاضلاب ارومیه با شناسایی منابع جدید آبی و افزایش دبی چاه های تامین کننده آب مشکلات برخی مناطق کم آب را حل نماید.

سعید کامیاب فر افزود: درسال آبی ۱۴۰۱میانگین میزان بارندگی براساس گزارش اولیه ۴۲ میلی متر بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته و همین مساله اهمیت صرفه جویی در مصرف آب را بیش از پیش به ما نشان می دهد.

او ادامه داد: همچنین میزان آب ذخیره درسد شهرچایی ارومیه ۷۵ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش یافته است.

کامیاب فر با بیان اینکه انشعابات غیر مجاز آب از چالش های اصلی امور اب وفاضلاب ارومیه بوده که ازعوامل اصلی افزایش مصرف آب در ارومیه محسوب می شود تاکید کرد: مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش همشهریان عزیز است و از روستائیان و همشهریان عزیز خواهشمند است در صورت مشاهده چنین تخلفاتی مراتب را با تلفن ۱۲۲ در میان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست