اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس شورای شهرستان ارومیه گفت: مشکلات قطعی روزانه آب در مناطقی از شهر ارومیه موجب نارضایتی و ایجاد مشکلات برای شهروندان شده است و شرکت آب و فاضلاب باید تدابیر لازم را در این زمینه داشته و اعمال نماید.

صادق توکلی مهر در جلسه صحن شورا که با حضور مدیرعامل و معاونین شرکت آب وفاضلاب استان برگزار شد تاکید کرد: قطعی های مکرر آب که در این فصل سال در مناطق شهری صورت می گیرد که اگر کمبود آب و ناچار به قطع آب هستیم باید بصورت عادلانه در همه مناطق مدیریت شود.

عضو شورای شهر ارومیه بیان کرد: مدیران شهری در جهت دفاع از حق و حقوق شهروندان پیرامون مجوز حفاری‌ها نگرانی دارند که خود ارزشمند و جای تقدیر دارد اما برای حمایت از خدمات رسانی بیشتر در حوزه توسعه شبکه فاضلاب و بروزرسانی شبکه انتقال آب شرب که نیاز امروز شهر ارومیه است تصمیمات تسهیل گرایانه تر و حمایتی می طلبد که با قیمت تمام شده کمتری ارائه خدمت انجام گردد در غیر اینصورت شاهد بازتولید مناطق حاشیه خواهیم بود.

او در ادامه سخنانش خطاب به مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان افزود: امروز شبکه آب شرب ارومیه یکی از شبکه های فرسوده است که موجب بروز مشکلات برای مردم در سیستم آبرسانی شده است. و تصویب تبصره ماده۳ کمی هرچند محدود به شرکت در راستای ارائه خدمات خواهد بود.

توکلی مهر گفت: راهکارهای لازم در خصوص رفع مشکلات مجوز حفاری ها و تعاملات فی مابین می بایستی لغایت حال  با برگزاری نشست های تخصصی بین شرکت های خدمات رسان و شهرداری به سرانجام می رسید.

او ادامه داد: شهر ارومیه با توجه به توسعه شهری، فرسودگی شبکه انتقال آب و همچنین عدم پوشش کامل شبکه فاضلاب  نیاز به حفاری بیشتر در کوچه ها و معابری شهری دارد  لذا می طلبد هزینه های حفاری مدیریت شود که شرکت با منابع محدود خود محلات بیشتری را پوشش دهد. همچنین  برای برخورداری مردم از خدمات شرکت‌های خدمات رسان می توان با اعمال شرایط ویژه و حمایتی از مردم پرداخت عوارض را تسهیل نماییم.

گفتنی است؛ ارومیه را «شهر آب» می نامند، اما سال هاست مناطقی از این کلان شهر! با مشکل بی آبی روبه رو هستند. اسلام آباد، شهرک های دانشگاه، ولیعصر، اندیشه و شهرک های همجوار ارومیه جزو مناطقی هستند که بیشترین مشکل کم آبی را دارند و هر سال این معضل دوباره می شود و شرکت آب منطقه ای تا کنون در خصوص رفع این مشکل اقدامی انجام نداده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست