اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از ایجاد ۶۵ اکیپ بازرسی و نظارت بر بازار عید خبر داد.

جعفر صادق اسکندری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طرح نظارت بر بازار عید از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال ۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده اظهار داشت: در این طرح ۶۵ اکیپ در بخش‌های مختلف صنفی بر بازار عید نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این اکیپ‌ها در دو بخش خدمات و کالایی فعالیت می‌کنند افزود: در کنار این اکیپ‌ها تعدادی از واحدهای کشیک‌های واحدهای صنفی در ایام تعطیلات نوروزی دایر بوده و به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

اسکندری با بیان اینکه در این مدت هزار و ۵۰۰ صنف در بخش‌های مختلف کشیک نوروزی خواهند بود عنوان کرد: از اول سال جاری تا کنون تعداد ۱۸۷ هزار و ۲۰۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان صورت گرفته از این تعداد هشت هزار و ۶۰۴ فقره منجر به تشکیل پرونده شده و جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون تعداد سه هزار و ۷۶۶ بازرسی از سردخانه‌ها و انبارهای کالاهای اساسی و ضروری که مشمول اعلام موجودی و ثبت در سامانه جامع انبارها بوده‌اند صورت گرفته است.

اسکندری اضافه کرد: از تعداد بازرسی‌های انجام شده از سردخانه‌ها و انبارهای استان تعداد ۱۱۹ واحد تخلف محرز ومنجربه تشکیل پرونده به ارزش ریالی ۷۹۹ میلیارد ریال با عناوین احتکار، عدم اعلام موجودی، گرانفروشی و … شده و جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به سامانه نظارتی ۱۲۴ برای دریافت شکایات و انتقادات مردمی برای جلوگیری از بروز تخلف در بین اصناف اشاره کرد و گفت: ۲ هزار تن پرتقال و یک‌هزار تن سیب برای شب عید خریداری شده و از سوی سازمان‌های مربوطه توزیع می‌شود و بازرسی‌ها برای خالص خریدی و خالص‌فروشی میوه شب عید توسط اکیپ‌های نظارتی انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست